Rēzeknes Valsts 1. ģimnāzijas metodiskais un pedagogu tālākizglītības centrs
Mērķis
Veidot un attīstīt mūsdienīgu izglītības vidi pedagogu un skolēnu radošai darbībai, nodrošināt atbalstu mācību, pētnieciskajam un izziņas darbam, veicināt inovāciju ieviešanu izglītības procesā, aktivizēt pedagogu profesionālās meistarības un sadarbības pilnveidi, nodrošināt virzību uz kvalitatīvu un iekļaujošu izglītību personības attīstībai, ilgtspējīgai izaugsmei.
Funkcijas
- Individuāls metodiskais atbalsts reģiona pedagogiem un vispārējās izglītības iestādēm
- Pedagogu profesionālo kompetenču pilnveide
- Resursu pieejamība
- Sadarbības organizēšana reģiona, valsts un starptautiskā līmenī
Uzdevumi
- Sniedz metodisko palīdzību izglītības procesa organizēšanā reģiona vispārējās izglītības iestādēm un pedagogiem.
- Nodrošina ģimnāzijas bibliotēkā esošās informācijas un literatūras pieejamību reģiona skolēniem un pedagogiem.
- Atbalsta, organizē un koordinē reģiona, valsts un starptautiskā līmenī skolēnu sadarbību zinātniskā pētniecības jomā.
- Organizē, nodrošina un veicina pedagogu tālākizglītību.
- Nodrošina konferenču, semināru, izstāžu u.c. izglītības aktivitāšu organizēšanu, lai popularizētu skolvadības un pedagoģisko pieredzi.
- Izzina, vāc, apkopo un analizē informāciju par izglītības aktualitātēm un popularizē pedagoģisko pieredzi, organizējot savstarpējas pieredzes apmaiņas pasākumus (konferences, seminārus, izstādes u.c. veida pasākumus).
Metodiskā darba mērķis un uzdevumi 2023./2024.m.g.
Sniegt atbalstu pilnveidotā mācību satura un pieejas ieviešanai, piedalīties mācību satura un metodikas aktuālo jautājumu risināšanā, sadarboties ar izglītības iestādēm un pedagogiem inovatīvas pieredzes un labās prakses piemēru izstrādē.
1.Veicināt dažādu mācību priekšmetu pedagogu sadarbību vienas mācību jomas ietvaros un starp dažādām mācību jomām jaunā mācību satura apguves plānošanai un īstenošanai.
2.Sniegt atbalstu pedagogiem digitālās kompetences pilnveidei.
3.Ievērot izglītojamo individuālās vajadzības mācību procesa organizēšanā, veicināt spēju un talantu attīstīšanu.
4.Veicināt pedagogu un izglītības iestāžu sadarbību, nodrošinot atbalstu jaunā mācību satura un pieejas īstenošanā.
5.Izstrādāt un piedāvāt pedagogu profesionālās kompetences pilnveides pasākumus izglītības iestādēm un plānošanas reģionam.
Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzijas reģionālais metodiskais centrs un pedagogu tālākizglītības centrs piedāvā profesionālās kompetences pilnveides pasākumus par tēmām:
pilsētu un novadu valsts ģimnāziju savstarpējā mācīšanās kvalitatīvam izglītības piedāvājumam, t.sk. skolotāju digitālo prasmju pilnveide mācību īstenošanai attālināti;
mācīšanās plānošana un organizēšana mācību jomā attālinātā mācību procesā;
individualizētās mācīšanās pieejas īstenošana mācību procesā izglītojamo talantu un spēju attīstīšanai;
metodiskie paņēmieni (pieeja) darbā ar talantīgiem skolēniem konkrētā mācību priekšmetā.
Pedagogu metodiskās izstrādnes:
Pētīšanas metodes, to attīstīšana matemātikā (Jeļena Pikuma, matemātikas skolotāja)
Līderis vai komanda? (Olga Supe, angļu valodas skolotāja)
Leadership_2022_25th_Oct_Olga_Supe (1)
Materiālu izstrādne bioloģijā (Vita Ulbicāne, bioloģijas skolotāja)
Starpprieksmetu saiknes īstenošana un vērtēšana mācību stundās (sociālo zinību, vēstures skolotāja Ilona Lagzdiņa)
met_izstradne_starpprieksmetu_saikne
Sporta un veselības mācības priekšmets. Pašaizsardzība (sporta un veselības skolotāja Lolita Malinovska)
metodiska_izstradne_pašaizsardzība
Temats “Kā šuj ar šujmašīnu izstrādājumu?” (dizaina un tehnoloģiju skolotāja Velta Dzervinika)
Radošuma veicināšana (tehnoloģiju un datorikas skolotāja Vēsma Poplavska)
metodiska_izstradene_radosuma_veicinasana
Pieredzes un labās prakses materiāli:
pieredzes apmaiņa 2 (“Pieredzes skola”, 29.04.2021. reģiona pedagogiem sadarbībā ar Valmieras Valsts ģimnāziju, Jūrmalas Valsts ģimnāziju, Krāslavas Valsts ģimnāziju)
VG_skola_matem7 (“Pieredzes skola”, 18.03.2021. reģiona pedagogiem sadarbībā ar Valmieras Valsts ģimnāziju, Jūrmalas Valsts ģimnāziju, Krāslavas Valsts ģimnāziju)
RV1G_7_oktobris (“Pieredzes skola”, 07.10..2021. reģiona pedagogiem sadarbībā ar Valmieras Valsts ģimnāziju, Jūrmalas Valsts ģimnāziju, Krāslavas ģimnāziju)
RV1Ģ_prezen (“Pieredzes skola”, 01.04..2021. reģiona pedagogiem sadarbībā ar Valmieras Valsts ģimnāziju, Jūrmalas Valsts ģimnāziju, Krāslavas Valsts ģimnāziju)
RV1G_starpdicipl (“Pieredzes skola”, 04.11..2021. reģiona pedagogiem sadarbībā ar Valmieras Valsts ģimnāziju, Jūrmalas Valsts ģimnāziju, Krāslavas Valsts ģimnāziju)
Pasākumi 2023.gadā reģiona pedagogiem:
22.08.2023. Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzija, Dzirnavu iela 3A | Kursi “Mūsdienīgs mācību un audzināšanas process lietpratībā balstītā mācību stundā”(8 stundas) Programma piedāvā pedagogiem teoriju un praktiskus rīku, kā strādāt ikdienā, lai skolēniem, apgūstot mācību saturu veiksmīgi attīstītu arī 21.gadsimta prasmes, veidotu vērtību sistēmu un attīstu emocionālo inteliģenci. Kā strādāt, lai katra mācību stunda būtu arī audzināšanas stunda? Kursu tematiskais loks: • Mūsdienīgs mācību un audzināšanas process 21.gadsimta skolā; • Mūsdienīgas mācību stundas pamatprincipi; • Audzināšana kā mācību procesa daļa, vērtībizglītības integrēšana mācību un audzināšanas procesā; • Kultūras un tradīciju pārmantošana, rakstura izglītība un ieradumu veidošanas pieeja mācību stundā; • Vienotas pieejas īstenošana izglītības iestādē; • Sadarbība un līdzdalība; • Bērncentrēts izglītības process; • Neformālās izglītības metodes un metodiskie paņēmieni mācību stundā; • Praktiski instrumenti mācību un klases stundām. | Vispārējās izglītības iestāžu direktoru vietnieki | 10.00 | Pieteikšanās līdz 11.08.2023. Reģistrācija: https://forms.office.com/e/UHuKL4fg6F | Andžela Sokolova, biedrības “Mūžizglītības un kultūras institūts Vitae” padomes locekle un lektore; Mārupes Valsts ģimnāzijas direktora vietniece izglītības jomā, skolotāja |
23.08.2023. Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzija, Dzirnavu iela 3A | Profesionālās kompetences pilnveides kursi “Kustību rotaļas un orientēšanās prasmju apguve, īstenojot kompetenču pieeju sākumskolas vecumposmā”(6 stundas) | Veselības un fizisko aktivitāšu mācību jomas skolotāji | 10.00-14.30 | Pieteikšanās līdz 11.08.2023. Reģistrācija: https://forms.office.com/e/GSF4EBsZ8w | Edgars Kļaviņš, Verēmu pamatskolas sporta skolotājs Anita Gudrenika, Rēzeknes 5.pamatskolas sporta skolotāja |
24.08.2023. Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzija, Dzirnavu iela 3A | Seminārs “Aktuālais, radošais, izaicinošais izglītībā”(6 stundas) Aktualitātes izglītībā
Mākslīgais intelekts, rīki un skats nākotnē Radošuma atvēršana
Radošās rakstniecības uzdevumi Asociāciju attīstīšanas treniņi Oriģinalitāte un autentiskums Kā attīstīt novērošanas spējas? “Mūza mīl disciplīnu” – radošums un disciplīna Ārējie apstākļi, kas ietekmē radošumu Kā zinātnieki un uzņēmēji attīsta radošumu?
| Vadības komandas, vispārējās izglītības skolotāji
| 10.00-14.00 | Pieteikšanās līdz 11.08.2023. Reģistrācija: https://forms.office.com/e/WLV5X9k95C | VISC pārstāvis
Dr.sc.ing., asoc.prof. Kaspars Osis, Vidzemes Augstskola
Viesturs Meikšāns, režisors, “Runas skola” vadītājs |
25.08.2023. Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzija, Dzirnavu iela 3A | Seminārs “Skolas mācību jomu koordinators – iedvesmojošs līderis”(4 stundas) Profesionālās kvalifikācijas pilnveides programma rosinās skolas mācību jomu koordinatoru personīgo līderības potenciālu, izmantojot radošās domāšanas metodes līdera īpašību stiprināšanai, kas palīdzēs nodrošināt paša līdera un viņa komandas darba efektivitāti un rezultativitāti.
| Skolu mācību jomas koordinatori, dažādu mācību jomu koordinatori | 10.00 – 14.30 | Pieteikšanās līdz 11.08.2023. Reģistrācija: https://forms.office.com/e/VzTePYUdNq | Dr.paed. Sanita Madalāne, Salas vidusskolas direktore, BA “Turība” docente |
28.08.2023. Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzija, Dzirnavu iela 3A | Pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kursi “Vienaudžu iesaiste konfliktu risināšanā– iespēja pedagogam veidot atbalstošu, pozitīvu, vajadzības un emocijas akceptējošu vidi” (6 stundas) Kursu mērķis sniegt pedagogiem izpratni par izglītojamo līdzdalību savstarpējo konfliktu risināšanā, konflikta būtību, veidot mediācijas metodes pamatprincipus. | Vispārējās izglītības skolotāji, klases audzinātāji | 10.00 | Pieteikšanās līdz 11.08.2023. Reģistrācija: https://forms.office.com/e/iLUUY8Aj71 | Indra Gailīte, Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzijas latviešu valodas un literatūras skolotāja |
29.08.2023. Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzija, Dzirnavu iela 3A | Pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kursi “Tradīciju iedzīvināšana, aktualizējot labizjūtu, mācību un audzināšanas procesā”(6 stundas) Kursu mērķis veidot un īstenot tradīciju iedzīvināšanu izglītības iestādē, veicinot pozitīvas, cieņpilnas attiecības kā iestādē, tā klasēs.
| Vispārējās izglītības pedagogi | 10.00 | Pieteikšanās līdz 11.08.2023. Reģistrācija: https://forms.office.com/e/ThpZ4xhrj5 | Sarmīte Arbidāne, Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzijas direktora vietniece audzināšanas jomā |
Pasākumi 2022.gadā reģiona, valsts ģimnāziju pedagogiem:
Seminārs “Zinām, sadarbojamies, īstenojam” Rēzeknes valstspilsētas, Rēzeknes novada un Ludzas novada vispārējās izglītības iestāžu pedagogiem (4 programmstundas)
Norise: 2022.gada 25.oktobrī Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzijā, Dzirnavu iela 3A
Mācību joma/ jomas | Laiks/ telpa | Tēma | Anotācija | Vadītājs/ vadītāji un pārstāvētā izglītības iestāde |
Dabaszinātņu, veselības un fiziskās aktivitātes | 9.30-10.00 308.kabinets | Kā noteikt elementu oksidēšanās pakāpi (ķīmija) | Darba lapas un mācību stundas piemērs ķīmijas stundā | Maruta Ladusāne, Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzija |
10.05-10.35 303.kabinets | Laboratorijas darbs “Telefonu izšķirtspējas noteikšana”(fizika) | Tēma fizikā ar iespēju praktiskam lietojumam, nosakot gaismas difrakciju | Ilze Maksimova, Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzija | |
10.50-11.20 sporta zāle | Starpdisciplinaritāte sportā (sports un veselība, latviešu valoda, matemātika) | Integrēto mācību periods | Ingūna Zeiļa, Rēzeknes valsts poļu ģimnāzija | |
11.25-11.55 134.kabinets | Fiziskās aktivitātes un dinamiskās pauzes mācību stundās (sports un veselība) | Praktiski izmantojamas aktivitātes stundās izglītojamo saliedēšanai, emocionālās labizjūtas veicināšanai | Lolita Malinovska, Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzija | |
11.55 | Izvērtējums | https://forms.office.com/r/W4Huj4Hz1d | ||
Matemātikas, tehnoloģiju | 9.30-10.00 223.kabinets | Kā šuj ar šujmašīnu izstrādājumu (dizains un tehnoloģijas) | Mācību materiālu un metodisko risinājumu piedāvājums skolotājam | Velta Dzervinika, Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzija |
10.05-10.35 309.kabinets | Pētīšanas prasmju attīstība matemātikā (matemātika) | Pētīšanas prasmju attīstība matemātikā tēmu apguvē | Jeļena Pikuma, Sandra Drelinga, Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzija | |
10.50-11.20 aktu zāle | Ideju radīšanas un radošuma veicināšanas metodes (ikvienā mācību priekšmetā, jomā) | Saprast, kā attīstīt radošai, uzņēmīgai un kritiski domājošai personībai raksturīgas īpašības, ieradumus un veidot jaunus risinājumus rosinošu vidi, ļaujot brīvi, patstāvīgi un radoši domāt | Vēsma Poplavska, Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzija | |
11.25-11.55 313.kabinets | Mākslīga intelekta (AI) elementi | Noskaidrot, kas ir MI, ko ar to var (un nevar) paveikt, kā attīstīsies MI un tas mūs ietekmēs turpmākajos gados, kā uz neironu tīkliem balstītus resursus var izmantot mācīšanas procesā | Andris Meiers, Rēzeknes reģionālais datorcentrs | |
11.55 | Izvērtējums | https://forms.office.com/r/W4Huj4Hz1d | ||
Valodu | 9.30-10.00 211.kabinets | Simulācijas spēles “Klimatneitrāla pilsēta” izmantošana izglītojamo motivācijas veicināšanai un sociāli emocionālo prasmju attīstībai (vācu valoda) | Simulācijas spēle ir aizraujoša apmācības un mācīšanās metode. Tā sekmē pieredzē balstītu mācīšanos – ilgtspējīgu prasmi, kas vienlaikus sagādā arī prieku. Kā lai novērtē skolēnu sniegumu? Kā sniegt pilnvērtīgu atgriezenisko saiti? | Ginta Lubgāne, Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzija |
10.05-10.35 aktu zāle (4.stāvs) | Lasīšanas domino (valodas mācību joma) | Praktiski izmantojamas spēles lasīšanas izpratnes attīstībai stundās | Ilga Krievāne un Ingrīda Daugoviča, Rēzeknes 5.pamatskola | |
10.50-11.20 203.kabinets | Jāņa Ezeriņa novele “Kontrabandists”. Teksta analīze valodas un problēmjautājumu aspektā (latviešu valoda un ekonomika) | Teksta analīze, piemēri starpdisciplināras tēmas atklāsmē | Irēna Prikule un Iveta Garjāne, Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzija | |
11.25-11.55 210.kabinets | Līderis vai komanda?(angļu valoda) | Vai līderis nosaka komandas darba rezultātu? Kādi faktori ietekmē darba procesu un iznākumu? Tiks piedāvātas aktivitātes, kas palīdzēs pedagogam atklāt gan līderu, gan komandas potenciālu un motivēt izglītojamos iesaistīties problēmu risināšanā | Olga Supe, Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzija | |
12.00-12.30 aktu zāle | Latviešu valodas integrēšana mazākumtautību skolā (sākumskola) | Miķeļdiena | Daira Ertmane un Sņežana Karziņina, Rēzeknes 2.vidusskola | |
12.30 | Izvērtējums | https://forms.office.com/r/W4Huj4Hz1d | ||
Sociālā un pilsoniskā | 9.30-10.00 aktu zāle | Mācīšanās stilu iepazīšana | Materiāls, kā skolēni var noskaidrot savu mācīšanās stilu un kādas ir iespējas uzlabot mācību sasniegumus | Elza Pāža, Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzija |
10.05-10.35 132.kabinets | Kā ieinteresēt skolēnus ar īpašajām vajadzībām (dabaszinības, sports, sociālā mācību joma, sākumskola) | Sevis un savu sajūtu iepazīšana skolēniem iekļaujošā izglītībā | Dace Kindzule un Ināra Treikale, Rēzeknes pamatskolas – attīstības centrs | |
10.50-11.20 132.kabinets | Sociālpedagoģiskā stunda “Kā aizrit mana diena”(ikvienā mācību jomā, klases stunda) | Ieteikumi skolēniem prasmei plānot savu laiku | Indra Kolendoviča, Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzija | |
11.25-11.55 aktu zāle | Skolēnu labbūtības veicināšana (ikvienā mācību jomā) | Pieredzes stāsts un materiāli par Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzijā notiekošajām aktivitātēm | Sarmīte Arbidāne, Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzija | |
11.55 | Izvērtējums | https://forms.office.com/r/W4Huj4Hz1d | ||
Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslas | 9.30-10.00 412.kabinets | Sporta un dejas elementu izmantošana mūzikas mācību satura apguvē (mūzika) | Starpdisciplinaritāte un radošums mūzikas stundā | Svetlana Bilinska, Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzija |
10.05-10.35 136.kabinets | Jaunrades loma mācību saturā (vizuālā māksla) | Jaunrades darba izpratne, metodika un vērtēšana | Svetlana Patmalniece, Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzija | |
10.50-11.20 205.kabinets | Skaļās lasīšanas izmantošana teātra mākslas priekšmetā (teātra māksla) | Skaļās lasīšanas metode izmantojama teātra mākslas priekšmetā, lai veicinātu lugas teksta izpratni. Tā ļauj dinamiski iesaistīties stundā ikvienam skolēnam, attīsta sadarbības prasmes, rada prieku, pozitīvu atmosfēru un padara interesantas pat ierastas klasiķu drāmas | Indra Gailīte, Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzija | |
11.25-11.55 209.kabinets | Lasītāja pieredze, literārā gaume (latviešu literatūra) | Materiāls darbam, lai izzinātu, kāda ir lasītāja interese par problēmu risinājumu, esības jautājumiem literārajos darbos, atklāt, kā laikmeta pārmaiņas, protests izteikts mūsdienu mākslinieku (literātu) darbos | Anita Deksne, Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzija | |
11.55 | Izvērtējums | https://forms.office.com/r/W4Huj4Hz1d |
2022.gada 27.oktobrī Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzijas pedagogu pieredzes seminārs “Prasme domāt – mācīšanās mērķis un rezultāts” Kārsavas vidusskolā. Piedalās Anita Deksne un Maruta Ladusāne
2022.gada 4.novembrī pieredzes apmaiņas seminārs ģimnāzijā Viļakas Valsts ģimnāzijas, Rekavas vidusskolas, Balvu sākumskolas, Baltinavas vidusskolas, Stacijas pamatskolas, Balvu Valsts ģimnāzijas, Tilžas pamatskolas, Bērzpils pamatskolas, Rugāju vidusskolas, Eglaines pamatskolas svešvalodu (angļu, vācu, krievu) mācību jomas skolotājiem. Piedalās Jānis Poplavskis, Anita Deksne, Sandra Drelinga, Sarmīte Arbidāne, Olga Supe, Ginta Lubgāne, Ella Ameļčenkova.
Laiks | Pasākums | Mērķauditorija | Norises laiks | Programmas vadītāja/-i |
02.08.2022., 03.08.2022. | Pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kursi (12 stundas)”Mācību priekšmets “Teātra māksla” vispārējā izglītībā 1.-6.klasē” | Vispārējās izglītības iestāžu pedagogi (1.-6.klase) | 14.00 9.00 Rēzeknes sākumskola, Kaļķu iela 12, Rēzekne | Ligita Smildziņa, teātra pedagoģe |
16.08..2022., 17.08.2022.
| Pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kursi (12 stundas) “Dažādu funkciju izmantošanas iespējas matemātiskai modelēšanai starppriekšmetu saiknes kontekstā pamatizglītībā” | Vispārējās izglītības iestāžu matemātikas pedagogi (7.-9.klase) | 10.00-13.20 Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzija, Dzirnavu iela 3A, Rēzekne | Sandra Drelinga, Jeļena Pikuma, Anna Bule, Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzija |
18.08.2022., 19.08.2022. | Pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kursi (12 stundas)”Starppriekšmetu saiknes veidošanas iespējas, apgūstot ar funkciju saistītos jēdzienus optimālajā līmenī” | Vispārējās izglītības iestāžu matemātikas pedagogi (10.-12.klase) | 10.00-13.20 Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzija, Dzirnavu iela 3A, Rēzekne | Sandra Drelinga, Jeļena Pikuma, Anna Bule, Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzija |
19.08.2022. | Pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kursi (6 stundas)”Atbalsts pedagogam lietpratībā balstīta izglītības procesa plānošanā, vadīšanā un īstenošanā izglītības iestādē” | Vispārējās izglītības iestāžu direktora vietnieki, metodiķi, valodu un sociālās un pilsoniskās mācību jomas koordinatori un pedagogi | 10.00-14.30 Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzija, Dzirnavu iela 3A, Rēzekne | Anita Deksne, Ilona Lagzdiņa, Evika Muizniece, Līga Andžāne, Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzija |
22.08.2022. | Seminārs (4 stundas) “Emocionālā izdegšana” | Vispārējās izglītības iestāžu pedagogi | 10.00-13.00 Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzija, Dzirnavu iela 3A, Rēzekne | Kristīne Vilcāne, izaugsmes koučs, grāmatu un izaugsmes metožu autore |
23.08.2022. | Pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kursi (4 stundas)”Atbalsts pedagogam lietpratībā balstīta izglītības procesa plānošanā, vadīšanā un īstenošanā izglītības iestādē” | Vispārējās izglītības iestāžu direktora vietnieki, metodiķi, dabaszinātņu mācību jomas koordinatori un bioloģijas un ķīmijas pedagogi | 10.00-13.00 Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzija, Dzirnavu iela 3A, Rēzekne | Anita Deksne, Vita Ulbicāne, Maruta Ladusāne, Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzija |
24.08.2022. | Pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kursi (6 stundas)”Komunikācijas metodes sadarbības un izaugsmes veicināšanai” | Vispārējās izglītības iestāžu vadības komandas | 10.00-14.00 Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzija, Dzirnavu iela 3A, Rēzekne | Kristīne Zaksa, pieaugušo izglītības iestāde “Radošuma pils” |
25.08.2022. | Ikgadējā augusta tikšanās. Seminārs (4 stundas) “Atbalsts, sadarbība, izaugsme” Plānošana un monitorings. Kā veidot savstarpēji atbalstošu un proaktīvu komandu, kas kopā veido risinājumus? | Vispārējās izglītības iestāžu vadības komandas, pedagogi | 10.00-14.00 Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzija, Dzirnavu iela 3A, Rēzekne | Sarmīte Dīķe, IKVD Kvalitātes novērtēšanas departamenta direktora vietniece Aija Iesalniece, uzņēmuma “Runas Rāmis” vadītāja, pielietojamās improvizācijas trenere
|
26.08.2022. | Seminārs (6 stundas)”Metodes un pieejas radošai rakstīšanai” | Vispārējās izglītības iestāžu valodu pedagogi | 10.00-14.00 Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzija, Dzirnavu iela 3A, Rēzekne | Iveta Ratinīka, pedagoģe, dzejniece, literatūras pētniece, publiciste un politiķe |
29.08.2022. | Seminārs (6 stundas) “Padziļinātā mācību satura plānošana un piemēri fizikā” | Vispārējās izglītības iestāžu fizikas pedagogi, dabaszinātņu mācību jomas koordinatori | 9.00-15.00 Tiešsaistes seminārs Zoom | Loreta Juškaite, Rīgas Tehniskā universitāte |
Pasākumi 2021.gadā reģiona, valsts ģimnāziju pedagogiem:
konference “Mācīšanās iespējas un izaicinājumi”, 25.08.2021. (6 stundas)
semināri
“Metodiskais darbs mācību satura ieviešanas procesā izglītības iestādē”, 25.03.2021., (4 stundas); “Teātra māksla”, 14.04.2021.; “Interaktīvo spēļu un online platformu pielietojums mūzikas priekšmeta attālinātās mācīšanās satura dažādošanai tiešsaistes stundās”, 15.04.2021., (2 stundas); “Mācību jomu koordinators veiksmīgas komunikācijas un sadarbības stiprināšanai”, 27.05.2021.(3 stundas); “Latviešu valoda vidusskolā: skolēnam sasniedzamo rezultātu apguve un vērtēšana”, 29.04.2021., (2 stundas); “Jauniešu personības izaugsme”, 23.08.2021. (4 stundas); “Skolotāju sadarbības ar vecākiem jaunākie izaicinājumi un iespējas”, 24.08.2021. (4 stundas); “Emocionālā inteliģence pedagogu darbā”, 26.08.2021. (4 stundas); “Tematiskais plānojums vēsturē un sociālajās zinātnēs vidusskolā”, 27.08.2021., (4 stundas); “Vokālo prasmju attīstīšana un pilnveidošana mūzikas stundās un bērnu kora nodarbībās”(2 stundas), 07.10.2021.; “Aktuālais literatūras mācīšanā. Pedagogu labās prakses piemēri un vajadzības mācību procesa efektivitātei””, 29.11.2021. (4 stundas);”Pedagogu sadarbība starpdisciplināras pieejas īstenošanā mācību procesā”, 08.12.2021., (2 stundas); “Individualizētās mācīšanās pieejas īstenošana mācību procesā izglītojamo talantu un spēju attīstīšanai”, 27.12.2021., (2 stundas)
profesionālās kompetences pilnveides kursi
“Pārbaudes darbu veidošana pilsoniskajā un sociālajā jomā”,11.-12.08.2021., (6 stundas); “Pašvadītas mācīšanās prasmju attīstīšana mācību procesā “, 19., 20., 23.08.2021., (36 stundas); “Dinamiskās spēles un stafetes”, 19.08.2021., (6 stundas); “Aizsardzības vingrinājumi pret satvērieniem, sitieniem un tvērieniem, apgūstot mācību procesā moduli “Pašaizsardzība””, 23.08.2021., (6 stundas); ”Lietpratības veicināšana sociālās pilsonības jomā”, 19.-20., 23.08.2021.; “Diferencēšana mācību procesā” , 25.11.2021., 06.12.2021., 09.12.2021., (12 stundas)
Valsts ģimnāziju (Valmieras Valsts ģimnāzija, Jūrmalas Valsts ģimnāzija, Krāslavas ģimnāzija, Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzija)”Pieredzes skolas” meistarklases
Pilnveidotā mācību satura un pieejas ieviešana, starpdisciplinaritāte mācību jomās, latviešu valodā, angļu valodā, matemātikā, ķīmijā (18.03.2021., 01.03.2021., 22.04.2021., 29.04.2021., 07.10.2021., 04.11.2021.)
Radošo darbu konkurss Latgales izglītības iestāžu 7.-9., 10.-12.klašu skolēniem
2021.gada 1.novembris – 16.decembris
Metodiskā darba mērķis un uzdevumi 2020./2021.m.g.
Nodrošināt metodisku atbalstu mācību priekšmetu pedagogiem izglītības procesa kvalitātes paaugstināšanā, apspriest un risināt dažādu mācību priekšmetu metodikas problēmas, izstrādāt priekšlikumus mācību priekšmetu metodikā, organizēt savstarpējās pieredzes apmaiņas pasākumus.
1.Informēt par aktualitātēm izglītības normatīvajos dokumentos, mācību priekšmetu standartos, programmās, metodikā, par jaunāko mācību literatūru, pieredzes un metodiskajiem materiāliem, pedagogu profesionālās darbības novērtēšanas sistēmu, radošumu un inovācijas veicinoša izglītības satura izstrādi.
2.Veicināt kompetenču attīstību, kas mūsdienu globalizācijas un informācijas tehnoloģiju attīstības apstākļos izglītojamiem ļauj veiksmīgi darboties personisko un sabiedrības mērķu sasniegšanā.
3.Sekmēt informācijas tehnoloģiju mērķtiecīgu un kvalitatīvu izmantošanu mācīšanas un mācīšanās procesā, veidojot un radoši izmantojot mācību un metodiskos materiālus, interneta resursus, piedaloties pieredzes apmaiņā, plānojot un īstenojot individualizētu mācību stundu saturu, akcentējot dzīvesdarbības un mācīšanās prasmju attīstību, veicinot skolēnu radošumu un talantu izkopšanu.
4.Motivēt skolēnu, kas mācās radošā vidē kopā ar mūsdienīgiem pedagogiem, mācību sasniegumu izaugsmi valsts pārbaudes darbos, mācību priekšmetu olimpiādēs un konkursos, projektu un zinātniski pētnieciskajā darbā, veicinot iekļaujošas izglītības principu īstenošanu un diferencētu pieeju.
5.Nodrošināt pārmaiņām atbilstošu pedagogu profesionālo pilnveidi, praktiskās, inovatīvās un radošās darbības un pieredzes popularizēšanu, organizējot konferences, seminārus, izstādes un citas izglītības aktivitātes.
Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzijas reģionālais metodiskais centrs un pedagogu tālākizglītības centrs piedāvā profesionālās kompetences pilnveides pasākumus 2021.gadā:
pilsētu un novadu valsts ģimnāziju savstarpējā mācīšanās kvalitatīvam izglītības piedāvājumam, t.sk. skolotāju digitālo prasmju pilnveide mācību īstenošanai attālināti;
mācīšanās plānošana un organizēšana mācību jomā attālinātā mācību procesā;
individualizētās mācīšanās pieejas īstenošana mācību procesā izglītojamo talantu un spēju attīstīšanai;
metodiskie paņēmieni (pieeja) darbā ar talantīgiem skolēniem konkrētā mācību priekšmetā.