ESF Projekti

Projekta numurs: 8.3.5.0/16/I/001

Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs

Projekta mērķis ir uzlabot pieeju karjeras atbalstam izglītojamajiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs:

  • nodrošināt karjeras vadības prasmju apguvi skolās;
  • celt izpratni un informētību par tālākās izglītības ceļiem un izvēlēm;
  • motivēt profesijas un nodarbinātības izvēlei atbilstoši savām interesēm, spējam, sabiedrības un darba tirgus piedavājumam un vajadzībām.

ESF projekts Nr. 8.3.4.0/16/I/001 “Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai”

Projekta apraksts

Izglītības kvalitātes valsts dienests (IKVD) īsteno Eiropas Sociālā fonda projektu Nr. 8.3.4.0/16/I/001 “Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai”, lai mazinātu to izglītojamo skaitu, kas pārtrauc mācības. Paredzēts iesaistīt vismaz 80% pašvaldību, aptverot ne mazāk kā 665 vispārējās un profesionālās izglītības iestādes.

Projekts veicina ilgtspējīgas sadarbības sistēmas veidošanu starp pašvaldību, izglītības iestādēm, pedagogiem, atbalsta personālu un izglītojamo vecākiem vai pārstāvjiem, lai laikus identificētu izglītojamos ar risku pārtraukt mācības un sniegtu viņiem personalizētu atbalstu.

Pedagogiem tiek sniegta iespēja profesionāli pilnveidoties un stiprināt prasmes darbā ar izglītojamiem. Projekta ietvaros ir izstrādāti metodiskie līdzekļi. Ir izveidota vienota datu bāze, kas nodrošina regulāru informācijas apmaiņu valsts, pašvaldības un izglītības iestādes līmenī par izglītojamiem, kuriem identificēts risks pārtraukt mācības, veiktajiem preventīvajiem pasākumiem un to rezultātiem. Tas nodrošina pilnvērtīgu statistiku, kā arī ļauj ilgtermiņā izvērtēt pasākumu efektivitāti.

Projekts atbalsta arī jauniešu NVO iniciatīvas, lai aktualizētu mācību pārtraukšanas problēmu pašu jauniešu vidū, ar vienaudžu palīdzību uzrunātu izglītojamos un iesaistītu viņus aktivitātēs. Pasākumi vērsti uz agrīnu problēmu diagnostiku un risinājumiem.

Ar pašvaldību starpniecību tiek nodrošināts individuālais atbalsts izglītojamiem, kuri varētu pārtraukt mācības finanšu resursu trūkuma dēļ, piemēram, tiek kompensēti izdevumi par transportu, ēdināšanu, dienesta viesnīcu, u.c. Tomēr galvenais projekta fokuss ir nevis īslaicīga finansiālās palīdzības sniegšana, bet gan ilgtspējīga visaptveroša mehānisma radīšana, kas veido atbalstošu un iekļaujošu vidi ikvienam izglītojamam.

Mērķgrupa
  • Vispārizglītojošo skolu izglītojamie no 5. līdz 12. klasei;
  • Profesionālo izglītības iestāžu audzēkņi no 1. līdz 4. kursam (arī izglītojamie vispārējās izglītības iestādēs, kuras īsteno profesionālās izglītības programmas).
Ko iegūst izglītojamie?

Katram projektā iesaistītajam izglītojamajam pedagogs semestra sākumā izveido individuālo atbalsta plānu (IAP), kurā izvērtē mācību pārtraukšanas riskus un paredz nepieciešamos atbalsta pasākumus šo risku mazināšanai:

  • pedagogu un atbalsta personāla konsultācijas/konsultatīvo atbalstu (pedagogs, psihologs, sociālais pedagogs, pedagoga palīgs, speciālās izglītības pedagogs, surdotulks, asistents, ergoterapeits);
  • sabiedriskā transporta biļešu kompensācijas;
  • naktsmītņu izdevumu kompensācijas;
  • ēdināšanas izdevumu kompensācijas;
  • individuālo mācību līdzekļu iegādes izdevumu kompensācijas;
  • individuālās lietošanas priekšmetu iegādes izdevumu kompensācijas;
  • speciālā transporta izdevumu kompensācijas;
  • iespēju iesaistīties Jauniešu NVO projektos pašvaldībās.
Ko iegūst pedagogi?
  • iespēju un resursus individuāli strādāt ar skolēniem, kuriem tas nepieciešams;
  • profesionālās kompetences pilnveidi;
  • seminārus;
  • supervīzijas;
  • darbnīcas;
  • konferences;
  • metodiskos atbalsta līdzekļus;
  • sistēmu priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas risku identificēšanai un novēršanai.
Projekta īstenošanas laiks

03.2017. – 12.2022.

saite uz projekta mājaslapu   http://www.pumpurs.lv/lv/par-projektu

ESF projekts Projekta nr.8.3.2.2./16/I/001

Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai

 

Projekta mērķis

Nodrošināt Latvijas izglītības pakalpojumu daudzveidību, kas balstīti uz individuālās mācību pieejas attīstību un ieviešanu vispārējās izglītības iestādēs,

tādējādi uzlabojot izglītojamo kompetences un mācību sasniegumus.

Galvenās darbības

1. Ilgtspējīgas pašvaldību vispārējās izglītības iestāžu atbalsta sistēmas izveide izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai (metodoloģisku ieteikumu izstrāde un pielietošanas mācības, IKT resursi, pedagogu profesionālās kompetences pilnveide, ārvalstu metodiku ieviešana);

2. Ilgtspējīgu individuālās pieejas attīstības pasākumu nodrošināšana mācību satura apguvei un ārpusstundu pasākumu veidā.

Plānotie rezultāti

Projekta īstenošanas rezultātā visā Latvijas teritorijā vismaz 253 vispārējās izglītības iestādes būs izstrādājušas un ieviesušas to izglītojamo vajadzībām atbilstošas individuālās pieejas mācību sasniegumu veicināšanai – ieviesušas jaunas mācību pieejas formas mācību satura apguvei (individualizētās nodarbības, nodarbību cikli, mācību vizītes, u.c.), kā arī nodrošinājušas alternatīvu neformālās izglītības pasākumu kopu (tematiskās nometnes, konkursus, inovatīvas interešu izglītības programmas (t.sk. STEM jomā), u.c.) un tām būs pieejama visaptveroša atbalsta sistēma (ārvalstu metodikas un datu krātuves), kā arī pedagogu profesionālās pilnveides pasākumus.

Jauno ķīmiķu skolas pasākumi

No 30.09. līdz 5.10 Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzijas skolotāja Olga Supe, Rēzeknes 2.vsk. direktora vietniece Marina Smirnova un IP metodiķe Tatjana Tokareva projekta “Darīt kopā” ietvaros viesojās Skotijā, lai iepazītos ar kompetencēs balstīta mācību procesa organizēšanu skolās. Projektu atbalsta British Council LatviaRIMC un Rēzeknes IP.

 

Projekts “Latvijas skolas soma”

Filmas “Dvēseļu putenis” apmeklējums.

 

Pateicoties projektam “Latvijas skolas soma”,  Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzijas skolēni š.g. 23.janvārī noskatījās jauno latviešu mākslas filmu “Dvēseļu putenis” kinoteātrī “Silver screen”.  Vēsturiskā kara drāma, pēc A.Grīna tāda paša nosaukuma romāna, iepazīstināja skatītājus ar jaunieša Artūra un viņa draugu cīņām par brīvu Latvijas valsti, par īstu mīlestību. Šī filma radīja dziļu pārdzīvojumu katrā skolēnā. Visu skolēnu, no septītās līdz divpadsmitajai klasei, atsauksmes par filmu bija pozitīvas un nopietnu pārdomu pilnas. Lūk, dažas no tām.

“Es sapratu, ka Latvijas valsts neradās tik vienkārši, bet tai ir sarežģīta un smaga vēsture,” Armanda 8.m1 kl. “Šī filma man ļoti patika, jo es tās laikā dzīvoju līdzi visiem notikumiem,” Daniels 8.m1 kl.

“”Dvēseļu putenis” – filma, kas lika man kārtīgāk aizdomāties par to, kas ir karš. Šī filma man palīdzēja izprast, kas ir karš, jo līdz šim man tas izrādās nebija gluži skaidrs. Man šī filma šķita ļoti “dziļa” un “smaga”, par vērtībām, kuras mēs praktiski nemānām ikdienā. … Esmu gandarīta par skatījumu.” Lauma 8.va klase.

11.hv klases audzinātāja J.Miņina raksta, ka visi skolēni viennozīmīgi atzina filmas kvalitatīvo operatoru darbu, vēsturisko notikumu patieso atspoguļojumu un latviešu karavīru traģisko likteņu atveidojumu. Kaut gan filma bija emocionāli smagi skatāma, tomēr tā jauniešiem  ļoti patika.

Paldies projektam “Latvijas skola soma” par iespēju apmeklēt, skatīties un iepazīties ar jaunāko Latvijas kino mākslā.

RV1Ģ projekta “Latvijas skolas soma” koordinatore A.Prīdāne