Karjeras izglītības pasākumi 2019./2020.

 

KARJERAS ATBALSTA PASĀKUMU ĪSTENOŠANA IZGLĪTOJAMAJIEM RĒZEKNES VALSTS 1. ĢIMNĀZIJĀ COVID-19 PANDĒMIJAS LAIKĀ

Rēzeknes Valsts 1. Ģimnāzijā Covid -19 pandēmijas laikā (marts- jūnijs) Eiropas Sociālā fonda projekta Nr.8.3.5.0/16/I/001 “Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros

pedagoga karjeras konsultanta darbs turpinājās attālinātā režīmā – attālinātas individuālās izglītojamo, pedagogu, vecāku un grupu karjeras konsultācijas, karjeras atbalsta informācija izglītojamiem par izglītības iespējām u.c., tās aprite ar e-klases un telefona palīdzību.

Individuālās karjeras konsultācijas sniegtas skolēnu spēju izpētei un profesijas piemērotības noteikšanai. Sniegta pamācība, kur un kā atrast pašizpētes materiālus, ieteikts veikt konkrētus testus, pēc kuru izpildes iegūtajiem rezultātiem sadarbība turpinājās. Konsultācijas 9 klases skolēniem, lai palīdzētu izvēlēties piemērotāko izglītības “grozu”- mācību virzienu, turpinot mācības Rēzeknes Valsts1.ģimnāzijā.

Izglītojamie, audzinātāji, vecāki informēti caur e-klasi par atvērto durvju dienām koledžās, augstskolās izmantojotpublicētos datus NIID.lv: http://www.niid.lv/infodienas, informāciju par eksāmeniemhttp://www.niid.lv/eksameni un digitālo asistentu, kurš palīdzēja atlasīt interesējošās studiju programmas: http://www.niid.lv/niid_search?tgsel=true

8.-12. klašu izglītojamie, vecāki un klašu audzinātāji tika informēti caur e-klasi par iespējām jauniešu darbam vasaras periodā. Iepazīstināšana ar Rēzeknes pilsētas pašvaldības jauniešu karjeras un vasaras nodarbinātības konkursa finansējuma piešķiršanas nolikumu.

Ar tematisko materiālu palīdzību izglītojamajiem padziļinātas zināšanas par izglītības iestāžu piedāvājumu, karjeras jautājumiem, darba tirgus un tautsaimniecības attīstības tendencēm, vienlaikus nodrošinot skolēnu vajadzībām atbilstošus skaidrojumus. Piedāvāti jauniešiem atbilstošākie spēju, personības stipro pušu noteikšanas testi, lai interpretējot iegūtos rezultātus paši izveidotu individuālo karjeras attīstības plānu.

Skolēni, pedagogi un vecāki tika iepazīstināti ar šādām informatīva rakstura karjeras izglītības tēmām:

  • Kā izvēlēties īsto augstskolu?”.

  • Vēlos studēt ārzemēs. Kas man jāzina?”.

  • Kas ir karjera?”.

Iztirzātie jautājumi: pieprasītākās profesijas nākotnē; pieprasītākās kompetences; sāc veidot karjeru jau tagad! Materiāla pamatā ir RTU Karjeras centra filma “’Zaļais pipars’’ par karjeras veidošanu jauniešiem. https://www.youtube.com/watch?v=RyxQPre5pQI

  • ES-ASV karjeras un biznesa apmācību programmas Start Strong piedāvātās iespējas”.

Tēmas pamatā apskats par ES-ASV karjeras un biznesa apmācību programmas Start Strong piedāvātajām iespējām interneta vietnē ttps://hwww.youtube.com/channel/UCQWZKfu8v5P77wj91QMUGZw 

Kā arī Start Strong lapā Facebook: https://www.facebook.com/startstrong.eu/_ kur jauniešiem ir iespēja iepazīties ar materiāliem par tēmām “Karjera”, ”Uzņēmējdarbība” un “Attiecību veidošana”, kurus vienkāršā un saprotamā veidā pasniedz uzņēmēji, diplomāti, sociālie tehnologi, personālatlases speciālisti un daudzu citu jomu profesionāļi. Piedāvātajā vietnē karjeras un biznesa apmācību moduļi, materiāli klašu diskusijām, semināru video, treneru meistarklases, padomi un intervijas.

Filma tulkota biedrības “Dzīves kvalitātes studijas “FunA” jauniešu kapacitātes projekta “Up!” ietvaros(2019.gads).Tēmas ietvaros apskatāmie jautājumi:4 sfēras no kurām sastāv cilvēka dzīve-1.Fiziskā(mūsu veselība); 2.Sociālā(attiecības ar apkārtējiem); 3. Intelektuālā(izglītība, iemaņas); 4.Garīgā(cilvēka iekšējā pasaule, vērtības).

  • Karjeras spēles”.

  • Nacionālās izglītības iespēju datubāze NIID.lv”.

Tēmas pamatā apskats par Nacionālās izglītības iespēju datubāzi NIID.lv, kurā atrodama informācija par Latvijas izglītības iestāžu piedāvātajām izglītības iespējām un iespēju uzdod jautājumus e-konsultantam. Karjeras izvēles testi: Interešu tests, daudzveidīgā intelekta tests, karjeras vērtību tests, motivācijas tests, darba vides izvēles tests, kāds ir mīļākais mācību priekšmets.

  • Atvērto durvju dienas augstskolās, koledžās”. Tēmas pamatā apskats par Nacionālās izglītības iespēju datubāzi NIID.lv, kurā caur vietni NIID.lv tiešsaitē var apmeklēt Atvērto durvju dienas augstskolās, koledžās (norādīti datumi, laiki).

  • Labākā vieta, kur sākt savu karjeru-Prakse.lv”. Tēmas pamatā apskats par vietni Prakse.lv, kur var iegūt reāla darba ieskatu pie 220 darba devējiem Virtuālajā praksē, pārliecināties, kura profesija vispiemērotākā, pierādīt sevi darba devējam un saņemt uzaicinājumu uz praksi vai darba interviju. Gūt informāciju par jaunākajām tendencēm darba tirgū, izglītības iespējām, pasākumiem, studiju TOPs, atbalsta programmām skolēniem, karjeras testi, darba aizsardzības datorspēle, prakses iespējas un brīvprātīgā darba vakances jauniešiem.

  • Iepazīsti profesiju dažādību – vietne Profesiju Pasaule.lv”.

Tēmas informācija saistīta ar vietni Profesiju Pasaule.lv, kur var iepazīties ar profesijām un tajās strādājošo cilvēku darba aprakstiem. Lasīt intervijas ar profesiju pārstāvjiem un uzzināt, kur mācīties , lai apgūtu kādu no profesijām. Profesiju Pasaulē.lv apskatāmas 37 mājas ar 269. profesijām, kā arī resursi: ”Kļūsti uzņēmējs”, “Izpēti profesiju pats”, “’Karjeras izvēles konsultācijas” un “Video par Skills profesijām”.

  • Kļūsti uzņēmējs” . Tēmas pamatā: Kā kļūt par uzņēmēju, sava biznesa uzsākšanas pamati. Kādas rakstura īpašības nepieciešamas uzņēmējam. Biznesa ideja. Biznesa plāns. Kur meklēt palīdzību un finansiālu atbalstu.

  • ’’Profesijas izvēles psiholoģiskie faktori. Tēmā apskatāmie jautājumi: Intereses un to loma cilvēka attīstībā. Interešu apkopošanas metodes. Dominējošie personības tipi: Praktiskais tips, intelektuālais tips, mākslinieciskais tips, sociālais tips, uzņēmīgais tips, konvencionālais tips. Profesionālās vides pamattipi.

  • Digitālās prasmes, kas nepieciešamas mūsdienīgam profesionālim”.

  • Kā labāk sagatavoties darba intervijai”.

  • Iepazīsti savu nākamo darba vietu jeb svarīgi jautājumi, kurus uzdot personāla atlases speciālistam”.

  • Motivācijas vēstule”.

  • CV sastādīšana un biežāk sastopamās CV rakstīšanas kļūdas”.

  • Narkotiku atkarības postošais spēks uz karjeras veidošanu”.

  • Studiju un studējošā kredīti kļuva pieejamāki ”.

  • Iepazīsti zobārsta, farmaceita, karavīra – izlūka un kuģa kapteiņa, stūrmaņa profesijas” http://www.profesijupasaule.lv/intervija-zobarstshttp://www.profesijupasaule.lv/intervija-kugahttps://www.flickr.com/photos/latvijas_armija/sets/72157714031430593/

http://www.profesijupasaule.lv/rupnieciskais-farmaceits

  • Pieprasītākās profesijas Latvijā un ārzemēs ”.
  • Stresa mazināšanas paņēmieni pirms eksāmenu kārtošanas ”.
  • Kā iepazīt profesijas”.
  • Kā iepazīt dažādas profesijas vasaras brīvlaikā?”
  • No skolēna par studentu”.
  • Kas jāņem vērā uzsākot mācības profesionālajā skolā pēc 9.klases”.
  • Kā izpētīt savas spējas un intereses, lai labāk izprastu, kuru izglītības “’grozu” , mācību jomu piedāvājumu izvēlēties turpinot mācības Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzijā ”
  • 9. un 11.-12. klašu izglītojamo, audzinātāju, vecāku informēšana caur e-klasi par Jauniešu Akadēmijas “Pacelt Pasauli” bezmaksas vebināru jauniešiem profesijas izvēlei “’Kur mācīties – Kā saprast, kur iet mācīties tālāk?”.18.05.2020.pl.19:00-20:00 US02WEB.ZOOM.US 

Pedagogs karjeras konsultants Gunta Sidorova

 

“Kā top radio raidījums?”

  1. gada 20. novembrī Rēzeknes Valsts 1. ģimnāzijā norisinājās karjeras izglītības pasākums 11 . klašu izglītojamajiem “Kā top radio raidījums?”, kuru vadīja Latvijas Radio Latgales Multimediju studijas multimediju satura redaktore, radio raidījuma “Pīci breinumi” producente, jauniešu mentore projektā “Proti un dari” Leila Rasima.
  2. Rasima dalījās savos iespaidos par darbu radio – tā ir dinamiska vide, kas no cilvēka prasa spēju strādāt ar lielu informācijas daudzumu, radošumu un izcilas komunikācijas prasmes. Darbs radio ir piemērots cilvēkiem, kuriem patīk izaicinājumi, kā arī prieku rada saskarsme ar cilvēkiem. Radot jaunu stāstu, ir jāprot to aiznest klausītājiem saprotamā veidā, tāpēc lieti noder dažādas tehniskas iemaņas, kas palīdz apstrādāt informāciju.

Pasākuma ietvaros izglītojamie tika informēti par konkrētiem darbības soļiem, kurus nepieciešams īstenot, lai izveidotu tādu radio raidījumu, kurš būs interesants un klausītājiem aktuāls. Šajā procesā ir ļoti svarīgi izvirzīt mērķi jeb atbildēt uz jautājumu, kādēļ tāds raidījums vispār ir nepieciešams. Tāpat ir jāzina atbildes uz jautājumiem:

  • Kas raidījumu klausīsies?
  • Kāda būs raidījuma tematika?
  • Kādi instrumenti ir nepieciešami, lai raidījumu izveidotu (vieta, laiks, resursi)?
  • Kāds būs raidījuma nosaukums un kas to vadīs?

Pasākuma laikā jaunieši tika aicināti padomāt, kādu informāciju viņi iekļautu radio raidījumā un kādus tematus vēlētos apskatīt, ja būtu tā producenti. L. Rasima norādīja, ka jauniešu sniegtās idejas tiks izmantotas ierosmei reālu radio raidījumu izveidē.

Pasākuma pievienotā vērtība bija tā, ka tā noslēgumā L. Rasima vienojās ar skolēnu, kuram interesē mediju un komunikācijas joma par brīvprātīgā darba iespējām radio. Kā zināms, brīvprātīgais darbs ir viena no labākajām iespējām kā pārbaudīt savas spējas un prasmes konkrētā profesionālajā jomā un to, vai darbošanos šajā nozarē rada patiesa interese.

Pasākums tika organizēts Eiropas Savienību fondu darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 8.3.5. specifiskā atbalsta mērķa “Uzlabot pieeju karjeras atbalstam izglītojamajiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” projekts Nr.8.3.5.0/16/1/001 “Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros

1bilde 2bilde

“No jurista līdz pašvaldības vadītāja amatam”

2019.gada 19. novembrī Rēzeknes Valsts 1. ģimnāzijā norisinājās karjeras attīstības atbalsta pasākums 12.klašu izglītojamajiem “No jurista līdz pašvaldības vadītāja amatam”, kuru vadīja Maltas pagastu apvienības vadītājs Edgars Blinovs.

Pasākuma vadītājs stāstīja par personīgo karjeras izaugsmi no jurista līdz pagastu apvienības vadītāja amatam, saviem hobijiem, savu talantu realizāciju un attīstību no darba brīvajā laikā un kā tas palīdzēja profesionālajā un karjeras izaugsmē. E. Blinovs  stāstīja par profesijām, kas tiek pārstāvētas pašvaldībā, kādas prasmes un zināšanas ir jāpilnveido jaunietim, kurš vēlas strādāt pašvaldībā kādā no profesijām, kādas ir darbinieku izaugsmes iespējas, kādi ir izaicinājumi, nodarbošanās pozitīvie un negatīvie aspekti. Jaunieši uzzināja par pašvaldības amatpersonu kompetencēm un pienākumiem, iepazinās ar pagastu apvienības vadītāja darba specifiku, galvenajām prasmēm un zināšanām, kas nepieciešamas, lai varētu strādāt šādā amatā.

Tikšanās laikā 12.klašu izglītojamie tika iepazīstināti ar veiksmīgas karjeras piemēru.

Pasākums tika organizēts Eiropas Savienību fondu darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 8.3.5. specifiskā atbalsta mērķa “Uzlabot pieeju karjeras atbalstam izglītojamajiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” projekts Nr.8.3.5.0/16/1/001 “Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros.

Pedagogs karjeras konsultants Gunta Sidorova

DSC02577 DSC02576 DSC02575

 

KARJERAS IZVĒLE MASU MEDIJU NOZARĒ

12.novembrī Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzijas 8.-9.klašu izglītojamie un Rēzeknes 4. vidusskolas 9.klašu izglītojamie piedalījās karjeras atbalsta pasākumā ‘’Karjeras izvēle masu mediju nozarē”. Ar skolēniem tikās uzņēmuma “All Media Latvia” pārstāve, televīzijas kanālu TV-3 un LNT programmu menedžere Linda Vorobjova.

Izglītojamie uzzināja kā Latvijā top populārāko TV kanālu programmu saturs. Iepazinās ar ētera plānotāja un satura redaktora darba specifiku. Saņēma informāciju par galvenajām prasmēm un zināšanām, kas nepieciešamas, lai varētu strādāt šādā amatā. Uzzināja, kādas ir darbinieku izaugsmes iespējas, kādi ir izaicinājumi, nodarbošanās pozitīvie un negatīvie aspekti.

Skolēni arī iesaistījās interaktīvā uzdevumā, kura mērķis bija aicināt jauniešus pārdomāt, kas ir nepieciešams jeb kādi ir nosacījumi TV programmu izveidei, lai tam veidotos skatītāju auditorija, lai tas kļūtu populārs un saistošs TV skatītājam.

Pasākums tika organizēts Eiropas Savienību fondu darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 8.3.5. specifiskā atbalsta mērķa “Uzlabot pieeju karjeras atbalstam izglītojamajiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” projekts Nr.8.3.5.0/16/1/001 “Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros.

Pedagogs karjeras konsultants Gunta Sidorova

20191112_092419 20191112_091058

Mani iekšējie resursi – nākotnei.

Viens no svarīgākajiem cilvēka lēmumiem viņa mūžā ir karjeras izvēle. Atrast tādu nodarbošanos, kas palīdz nodrošināt sevi un savu ģimeni, taču tajā pašā laikā sagādā prieku un gandarījumu, ir visnotaļ grūti. Šajā mācību gadā Rēzeknes Valsts 1. ģimnāzijā turpinās projekta “Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” realizācija un tā ietvaros skolēni tiek iepazīstināti ar dažādām profesijām, lai gūtu izpratni par to, vai konkrētā profesija ir saistoša, vai ir vēlme to izzināt tuvāk un, iespējams, pieņemt lēmumu par tās apguvi, tādā veidā radot stabilu pamatu savas karjeras izaugsmei.

Karjeras nedēļas ietvaros , 16.oktobrī 10.-12.klašu izglītojamie apmeklēja Rēzeknes tehnikumā pasākumu “Mani iekšējie resursi – nākotnei”. Lekciju, kurā pasākuma vadītājs Aleksis Daume-Nordic Group partneris un SIA “Nosdic Training International” vadošais apmācību treneris, ar  vairāk kā 20 gadus vadības pieredzi un ilggadēju starptautisku apmācību pieredzi Krievijā, Ukrainā, Baltkrievijā un Baltijas valstīs, skolēniem palīdzēja saprast emocionālā brieduma nozīmi darba un profesijas izvēlē. Izglītojamie noskaidroja, kā vairot savu konkurētspēju darba tirgū un kas var sekmēt komunikācijas kvalitāti.

 

Pasākums tika organizēti Eiropas Savienības fondu darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 8.3.5. specifiskā atbalsta mērķa “Uzlabot pieeju karjeras atbalstam izglītojamajiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” projekta Nr.8.3.5.0/16/1/001 “Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros.

Gunta Sidorova,  Rēzeknes Valsts 1. ģimnāzijas karjeras konsultante

IMG-20191016-WA0000

“Profesijas policists izpēte.”

Karjeras nedēļas ietvaros 17.oktobrī Rēzeknes Valsts1.ģimnāzijā notika pasākums 12.klašu izglītojamajiem “Profesijas policists izpēte”. Izglītojamie tikās ar Valsts policijas koledžas Latgales filiāles lektoru, majoru Vitoldu Garkalnu un Valsts policijas Latgales reģiona pārvaldes Rēzeknes iecirkņa Kārtības policijas nodaļas vecāko inspektori Ilzi  Platpīri.

Pasākuma laikā izglītojamie uzzināja par profesiju policijas  darbā daudzveidību. Profesiju policijā specifiku, darba raksturu, darba pienākumiem. Uzzināja, kāpēc ir vajadzīgs šāds profesionālis, kāds ir viņa darba rezultāts? Kāda ir darba vide, apstākļi, kādi veselības faktori jāņem vērā profesijas izvēlē. Uzzināja par prasmju, interešu un profesionālās darbības sasaisti, nepieciešamajām prasmēm, zināšanām un iemaņām, prasībām, ko profesija izvirza strādājošajiem, kādi ir darba riski. Noskaidroja, kādus instrumentus, tehniku vai iekārtas izmanto policijas ikdienas darbā. Kādām rakstura īpašībām jāpiemīt, lai labi veiktu šo darbu.

Pasākuma laikā tika detalizēti izstāstīs par Izglītības iespējām pēc vidusskolas , kādi mācību priekšmeti svarīgi, lai sekmīgi sagatavotos turpmākajām studijām, kādi ir iestājpārbaudījumi, ja izvēlas studijas Valsts policijas koledžā? Kāds ir minimālais izglītības līmenis, kas nepieciešams, lai strādātu šajā profesijā? Uzdeva jautājumus par karjeras iespējām.

Aktīvākie  un zinošākie pasākuma dalībnieki saņēma arī pārsteiguma balvas .Pasākums bija interesants, jauniešiem saistošs!

DSC02196 (1)

Pieprasītākās nākotnes profesijas

 

Rēzeknes Valsts 1. ģimnāzijas 8.un 11. klašu skolēniem karjeras projekta ietvaros 29.10.2019 bija iespēja piedalīties ekskursijā un Rīgā  apmeklēt  IT uzņēmumu “Accenture” un lidostu “Rīga”.

Lielākais vairums nākotnes profesiju nav iedomājamas bez informācijas tehnoloģijām, tāpēc, lai iepazītu šo jomu tuvāk, 8. un 11. klašu izglītojamie apmeklēja IT uzņēmumu “Accenture”, kurā iepazina dažādas profesijas, kas šajā uzņēmumā tiek pārstāvētas, vislielāko vērību, protams, pievēršot programmētāja profesijai. Pasākuma ietvaros izglītojamie saņēma informāciju par to kā mainās pasaule un cik ļoti ikvienā dzīves jomā ienāk informācijas tehnoloģijas, bez kurām vairāk savu ikdienu neviens nespēj iedomāties. Kā norādīja pasākuma vadītāji – aizvien vairāk un vairāk saskarsimies ar to, ka visi pakalpojumi tiks datorizēti un radīsies tādas profesijas, par kuru eksistenci šobrīd pat vēl nenojaušam. Šī iemesla dēļ IT nozares profesijas kļūst par perspektīvākajām profesijām, kuru virzienā raudzīties, lai nodrošinātu savu nākotni. Pasākuma vadītāji demonstrēja dažādas programmas un tehnoloģijas un produktus, kuri izveidoti šajā uzņēmumā.  Jauniešiem bija iespēja apskatīt vienu no mūsdienīgākajiem IT uzņēmumiem Latvijā un noskaidrot atbildes uz jautājumiem par tā darbību, karjeras un izaugsmes iespējām, noskaidrot, ar ko darbs lielā organizācijā atšķiras no darba mazā uzņēmumā, uzzināt, kādas prasmes ir jāattīsta ir nepieciešamas jaunietim, kurš sapņo par karjeru šādā uzņēmumā.

Skolēni apmeklēja arī lidostu “Rīga”, kur iepazina dažādas profesijas, kas popularitātes ziņā neatpaliek no IT jomas profesijām, jo avio nozare arī kļūst par cilvēku dzīves neatņemamu sastāvdaļu. Tā kā jauniešus saista gan pilota, gan stjuarta un citas profesijas, kas tiek pārstāvētas lidostā, tad viņiem tika dota iespēja noskaidrot svarīgāko informāciju par to, kāda ir darba ikdiena šo profesiju pārstāvjiem, iepazīt lidostas darba vidi, tās īpatnības, noskaidrot, kādas ir darbinieku izaugsmes iespējas dažādās profesijās, uzzināt, kādas prasmes un zināšanas ir jāpilnveido jaunietim, kurš vēlas strādāt lidostā. Jauniešiem dodoties ekskursijā uz lidlauku bija jāiziet pilna drošības pārbaude. Ekskursijā pa lidlauku ar lidostas dienesta autobusu bija iespēja tuvplānā apskatīt daudzas lidmašīnas, privāto lidmašīnu sektoru, dažādu lidostas dienestu darbu.

Dalībnieku atsauksmes par šo karjeras izglītības pasākumu lasāmas turpmākajās rindās:

  • Tādas ekskursijas ir vajadzīgas, lai mūsu vecuma jaunieši vairāk sāktu domāt un pārliecināties par to, ko vēlas darīt pēc vidusskolas.
  • “Accenture” darbinieki bija tik pozitīvi un atvērti! Man bija ļoti interesanti, jo nezināju par tādu uzņēmumu. Pārsteidza viņu radītie produkti! Šis uzņēmums ir izaugsmei un te strādāt būtu patīkami. Darbinieki radīja interesi tieši par karjeru IT jomā.
  • Šī biroja darbinieki ar savām prezentācijām un stāstiem mani ļoti pozitīvi ietekmēja. Uzzināju, ka ļoti svarīgs ir darbs komandās un komunikācija. Sapratu, ka ļoti nepieciešamas ir angļu valodas un matemātikas zināšanas.
  • Man ļoti patika tas, kā “Accenture” uzņēmuma darbinieki pasniedza mums informāciju, spēja atbildēt uz visiem mūsu uzdotajiem jautājumiem, pat iedeva mums radošo darbu, kurā mēs varējām izpausties. Atmosfēra bija ļoti patīkama. Es agrāk nebiju daudz dzirdējusi par IT jomas profesijām. Uzzināju daudz ko jaunu un interesantu.
  • Man ļoti patika grupu darbs, kurā bija jāizgudro jauns programmēšanas produkts un tas jāprezentē. Šim darbam bija nepieciešams daudz radošu un inovatīvu ideju. Un mums bija iespēja to izmēģināt darīt tāpat kā to dara biroja darbinieki ikdienā..
  • “Accenture” uzņēmumā mēs iepazinām IT jomā strādājošo ikdienu, kā arī – kādi bonusi un plusi pienākas šeit nodarbinātajiem cilvēkiem.
  • Ekskursija lidostā bija interesanta, jo mums izstāstīja par dažādām profesijām, dienestiem, par lidmašīnām, bagāžas pārvešanu no vienas valsts uz otru.
  • Lidosta tiešām ir iespaidīga. Mēs redzējām kā nolaižas lidmašīnas (es nekad nebiju redzējusi to tik tuvu). Uzzināju, ka degvielu lidmašīnai lej spārnā, redzēju, kur pēc lidojuma iet VIP personas. Biju pārsteigta par pilota algu un vairāk uzzināju, kur var mācīties par stjuarti. Par skolēnu vasaras darbu lidostā .
  • Man, kā cilvēkam, kurš nekad nav lidojis, bija interesanti novērot visus procesus lidostā. Vairāk uzzinot un novērojot lidostas darbinieku darbu, sapratu, ka tas ir patiešām grūts un atbildīgs, bet ļoti interesants.

Pasākums tika organizēts Eiropas Savienību fondu darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 8.3.5. specifiskā atbalsta mērķa “Uzlabot pieeju karjeras atbalstam izglītojamajiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” projekts Nr.8.3.5.0/16/1/001 “Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros.

Gunta Sidorova, Rēzeknes Valsts 1. ģimnāzijas karjeras konsultante

20191029_165539 20191029_164819 20191029_131938 20191029_123820 20191029_114921