Erasmus+ skolu partnerības aktivitātes

 

No 10.līdz 16.oktobrim Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzija uzņēma Erasmus+ skolu partnerības projekta “Our Past Our Future” partnerus no Itālijas (INSTITUTO D’ISTRUZIONE SUPERIORE E.FERMI-G. FILANGIERI),  Turcijas (DR.KEMAL NACI EKSI ANADOLU LISESI),

Grieķijas (3o Geniko Lykeio Katerinis) un no Rumānijas (Liceul Tehnologic ” Dr. Florian Ulmeanu”, ULMENI). Visas aktivitātes un mobilitātes tika finansētas no Eiropas Savienības Erasmus+ PROGRAMMAS projekta (2019-1-IT02-KA229-062420_2) piešķirtā finansējuma.

Shedule of activities docx

Mūsu stratēģiskā partnerība ir vērsta uz Eiropas noteikumu horizontālo prioritāti: Eiropas kultūras mantojuma sociālā un izglītojošā vērtība, viņa ieguldījums darbavietu radīšanā, ekonomiskā izaugsme un sociālā kohēzija, kā arī visaptverošas pieejas veicināšana valodu apguvei un mācīšanai, kā arī uzņēmējdarbības izglītības un uzņēmējdarbības veicināšana. sociālās uzņēmējdarbības aktivitātes jauniešu vidū. Turklāt mūsu stratēģiskā partnerība attiecas uz Itālijas 2019. gada prioritātēm skolu izglītības nozarē: skolas pamešana un nelabvēlīgi apstākļi, ļaujot visiem skolēniem, tostarp tiem, kas nāk no migrācijas, gūt panākumus, lai nostiprinātu sadarbību starp visiem skolu nozarē iesaistītajiem dalībniekiem, kā arī ģimenes un citas ārējas ieinteresētās personas. Turklāt, lai veicinātu visaptverošu pieeju mācīšanai un mācībām, pamatojoties uz pieaugošo valodu daudzveidību skolās, piemēram, veicinot valodu apguvi un agrīnu izpratni. Visbeidzot. integrēt jaunu tehnoloģiju izmantošanu, lai atbalstītu valodu apguvi, un atbalstīt valodu dimensijas integrāciju starp programmām. Mērķi, ko mēs vēlamies, lai jaunieši sasniegtu ar šo projektu, ir šādi: veicināt Eiropas identitātes izjūtu; veidot alianses starp atšķirībām; pilnveidot sarunvalodas angļu valodas lietošanas prasmes; uzlabot datorprasmes; apgūt dažādas darba iespējas un galvenos ar uzņēmējdarbību saistītos jautājumus Eiropā; attīstīt savu radošumu; uzlabot kritisko un radošo domāšanu; sadarboties komandas darbā. Šie mērķi ir ļoti skaidri saistīti ar mūsu izvēlētajām prioritātēm, kas ir – Eiropas kultūras mantojuma sociālā un izglītības vērtība, tās ieguldījumu darba vietu radīšanā, ekonomiskajā izaugsmē un sociālajā kohēzijā. Mūsu projekta dalībnieki, pētot un daloties ar citiem partneriem par savu kultūras mantojumu, sapratīs un paaugstinās savu vietējo pieminekļu vērtību, saprotot, kā šis mantojums var veicināt darba vietu radīšanu, savu ekonomisko izaugsmi un sociālo kohēziju (kas ir galvenokārt ar pilnu nodarbinātību), visaptverošas pieejas veicināšana valodu mācīšanā un apguvē.

Arī paredzamās aktivitātes ļauj sanāksmēs iesaistītajiem skolēniem saprast, kā izveidot darba vietu dažādās valstīs, sākot ar bagātīgo un daudzveidīgo kultūras mantojumu, kas atrodas katra uzņemošā partnera pilsētā. Strādājot kopā starptautiskās grupās, jaunieši iemācīsies sadarboties komandās, uzlabos savas datorprasmes, prasmi sarunvalodas angļu valodas lietošanā, apgūs dažādas darba iespējas un galvenos ar uzņēmējdarbību saistītos jautājumus Eiropā, attīstīs savu radošumu, veidos alianses starp atšķirībām. Visbeidzot, strādājot starptautiskās grupās, viņi veicinās Eiropas identitātes izjūtu iemācīsies sadarboties komandās, pilnveidos savas datorprasmes, prasmi sarunvalodas angļu valodas lietošanā, apgūs dažādas darba iespējas un galvenos ar uzņēmējdarbību saistītos jautājumus Eiropā, attīstīs savu radošumu, veidos alianses pāri atšķirībām. Visbeidzot, strādājot starptautiskās grupās, viņi veicinās Eiropas identitātes izjūtu studenti iemācīsies sadarboties komandās, pilnveidos savas datorprasmes, prasmi sarunvalodas angļu valodas lietošanā, apgūs dažādas darba iespējas un galvenos ar uzņēmējdarbību saistītos jautājumus Eiropā, attīstīs savu radošumu, veidos alianses pāri atšķirībām. Visbeidzot, strādājot starptautiskās grupās, viņi veicinās Eiropas identitātes izjūtu.

Projekta aktivitātēs jaunieši veica divu kultūras, dabas un vēsturisko objektu izpēti – viesojās Rāznas dabas parkā un Lūznavas muižā. Projekta darba grupu ietvaros tika izstrādāti ieteikumi un priekšlikumi tam, kā varētu šos objektus izmantot, popularizēt, piedāvāt attīstības iespējas, to pieejamību, veicinot interesi par tām.

Projekta uzņemšanas aktivitāšu ietvaros partneri iepazinās ar ģimnāziju, tikās ar jauniešu pašpārvaldi, piedalījās karjeras nedēļas pasākumā, tikās ar ģimnāzijas jauniešiem – ZPD autoriem, apguva latviešu valodas alfabēta pamatus, izbaudīja latviskās dzīvesziņas pamatus tautas dančos, izbaudot ēdienus, klausoties jauniešu koncertu.

Paldies ģimnāzijas direktora Jānim Poplavskim, administrācijai, direktora vietniecei Sarmītei Arbidānei, karjeras konsultantei Tatjanai Pāžai, direktora vietniekam Jānim Keišam, mūsu sadarbības partneriem (SIA “Rēzeknes Satiksme”, Rēzeknes Kultūrvēstures muzejs, Rēzeknes Tūrisma centrs, Lūznavas muižas pārvaldniecei Ivetai Balčūnei, Rāznas darbas parka centra vadītājai Regīnai Indriķei, kafejnīcai “Zīds”, viesu nama “Zaļā sala” īpašniecei Ritai Tāraudai), skolotājiem – Olgai Supei, Olgai Gritānei, Inessai Špeļkovai, Svetlanai Bilinskai, Vitai Ulbicānei, Inārai Juškānei, kā arī ģimnāzijas jauniešiem, projekta dalībniekiem, – Amandai Kazinikai, Endijai Juškānei, Rendijam Stikutam, Raivim Lustikam, Kirilam Kuprijanovam, Laimonim Tarandam, Kimonam Barhabasam, Kristiānam Upeniekam, Amēlijai Gritānei, Danielam Pleškānam, kā arī folkloras kopas “Vīteri”vadītājai Sandrai Starei, jauniešiem Viktorijai Reblei, Jurim Siliņam, ģimnāzijas meiteņu vokālajam ansamblim “Noskaņa” par piedalīšanos, iesaistīšanos un aktivitātēm projekta ietvaros.

Your awesome idea goes here_ (1)

Luznava Manor (1)

presentation lake razna (1)

Projekta koordinatore Anita Deksne