11.un 12.oktobrī Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzijā notika VISC un LU SIIC organizēto kursu “Vērtēšanas sistēmas un prakses pilnveide pilnveidotā mācību satura un pieejas īstenošanā”( 36 stundas, Rēzeknes un apkārtējo novadu grupa) klātienes nodarbība.
23.oktobrī Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzijā plkst.10.00 – 13.00 notiek profesionālās kompetences pilnveides pasākums – meistarklases reģiona skolotājiem
“Mācīšanas saturs, metodika, īstenošana un darba pieredze”, 4 stundas.
Programma
plkst. 9.30 -10.00 Dalībnieku reģistrācija (1.stāva vestibils)
Mācību joma | Telpa | Temats | Komentārs | Vadītājs/ vadītāji |
plkst.10.00-10.40 | ||||
Dabaszinātņu | 305.telpa (3.stāvs) | Pētnieciskā darbība. Pētnieciskais darbs “Horizontāls sviediens”(fizika II) | Fizikas temats padziļinātajā kursā | Jānis Poplavskis, Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzijas fizikas skolotājs |
Matemātikas | 132.telpa (1.stāvs) | Līnijas vienādojums (matemātika I, 10.klase) | Skolēni prot izvēlēties atbilstošāko stratēģiju nestandarta uzdevumu risināšanai. Meistarklase sniegs ieskatu, kā nestandarta uzdevumus var pielietot mācību stundās, aktualizējot skolēnu problēmrisināšanas pieredzi un stratēģiju izvēli viņiem saprotamā matemātikas kontekstā. Interesants un praktisks metožu pielietojums | Ludmila Uglovska, Balvu Valsts ģimnāzijas matemātikas skolotāja |
Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslas
| 203.telpa (2.stāvs) | Dzeja, radošums, atklāsme (literatūra) | Meistarklases saturs sniegs priekšstatu, kā iespējama individualitātes atklāsme caur dzeju, izmantojot kolāžas un lifta runas vingrinājumus. Tiks aktualizēta skolēnu radošuma attīstīšana, pielietojot netradicionālas dzejas rakstīšanas tehnikas | Irēna Prikule, Indra Gailīte, Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzijas latviešu valodas un literatūras skolotājas |
plkst.10.40-11.20 | ||||
Dabaszinātņu | 323.telpa (3.stāvs) | Uz sasniedzamo rezultātu vērsti mācību paņēmieni (bioloģija, ģeogrāfija) | Metodiskie paņēmieni bioloģijas un ģeogrāfijas apguvē | Vita Ulbicāne, Rita Kļaviņa, Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzijas bioloģijas skolotājas Līga Andžāne, Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzijas ģeogrāfijas skolotāja |
Tehnoloģiju | 313.telpa (3.stāvs) | Mācību procesa organizēšanas iespējas e-vidē Mape (dažādi mācību priekšmeti) | E-vides resursu izmantošanas sniegtās iespējas ikvienam skolotājam | Vēsma Poplavska, Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzijas datorikas skolotāja |
Valodu | 132.telpa (1.stāvs) | Mana ceļojuma soma (starpdisciplināra mācību stunda, angļu valoda pamatskolā) | Meistarklase sniegs ieskatu, kā var īstenot starpdisciplinārās stundas, balstoties uz novadītās stundas “Mana ceļojuma soma” materiāliem. Tiks sniegta informācija par sadarbības procesa plānojumu, stundai nepieciešamajiem materiāliem un skolēnu radītajiem darbiem SR: Skolēni iegūst noturīgākas zināšanas par dažādām Eiropas Savienības valstīm un angliski runājošajām valstīm, prot salīdzināt valstis un dzīves apstākļus tajās, attīsta prasmi strādāt grupās, sadarboties un sadalīt pienākumus, meklē, uztver, saprot un analizē informāciju | Irīna Krivošejeva, Balvu Valsts ģimnāzija angļu valodas skolotāja |
Pārtraukums | ||||
plkst.11.40-12.20 | ||||
Matemātikas | 308.telpa (3.stāvs) | Uz izaugsmi vērstas atgriezeniskās saites sniegšana matemātikas stundās (matemātika) | Labā prakse | Sandra Drelinga, Santa Smikovska, Ļubova Mitrošenko, Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzijas matemātikas skolotājas |
Sociālā un pilsoniskā | 132.telpa (1.stāvs) | Kāda ir Satversmes loma demokrātiskā valstī? (sociālās zinības II)
| SR: Iepazīstot Satversmes saturu, pilnveido argumentācijas prasmes un secina, ka Satversme ir Latvijas valsts tiesiskais pamats, kas nodrošina demokrātijas vērtības un aizsargā cilvēka pamattiesības. Šo labās prakses piemēru var izmantot: 1.Sociālajās zinībās II (2.temats). Tiesiskums mūsdienu sabiedrībā. Temata apguves mērķis: attīstīt prasmes pārliecinoši un patstāvīgi dzīvē īstenot tiesības, kuras balstās uz cilvēka cieņu un brīvību, atzīst un aizsargā cilvēka pamattiesības; padziļināt izpratni par tiesību būtību un to nozīmi demokrātiskas, tiesiskas un sociāli atbildīgas valsts aizsardzībā. 2.Sociālajās zinībās 9. klasei. Satversme nosaka valsts uzbūvi un valsts varas īstenošanas kārtību, kā arī cilvēka pamattiesības un attiecības ar valsti. (S.Li.3.) | Mudīte Stepanova, Balvu Valsts ģimnāzijas sociālo zinību skolotāja |
Tehnoloģiju, kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā | 223.telpa (2.stāvs) | Starpdisciplinārs projekts (dizains un tehnoloģijas, vizuālā māksla) | Sadarbība un radošums starpdisciplināra projekta īstenošanā | Velta Dzervinika, Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzijas dizaina un tehnoloģiju skolotāja Svetlana Patmalniece, Rēzeknes Valsts 1ģimnāzijas vizuālās mākslas skolotāja |
plkst.12.20-13.00 | ||||
Aktu zāle (4.stāvs) | Apzinātība – modes lieta vai palīgs ikdienā? (psiholoģija) | Viens no tematiem, kas ir radījis un rada interesi ikvienam | Daina Žogota, Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzijas izglītības psiholoģe |
24.oktobrī Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzijas skolotāji sadarbībā ar Rēzeknes valstspilsētas MJ skolotājiem pieredzes apmaiņas pasākuma ietvaros viesosies Valmieras Valsts ģimnāzijā un apmeklēs Vidzemes Augstskolu un iepazīs laboratorijas.
25.oktbrī Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzijā plkst.10.00 – 14.00 notiek pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kursi “Vienaudžu iesaiste konfliktu risināšanā – iespēja pedagogam veidot atbalstošu, pozitīvu, vajadzības un emocijas akceptējošu vidi“, 6 stundas. Vada ģimnāzijas latviešu valodas un literatūras skolotāja Indra Gailīte.
26.oktobrī Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzijā plkst.10.00 – 14.30 notiek pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kursi “3D printera lietošana drukas, robotikas, dizaina un tehnoloģiju nozarē“, 6 stundas. Vada ģimnāzijas datorikas skolotājs Edgars Žogots un dizaina un tehnoloģiju skolotājs Osvalds Batņa.
Informāciju sagatavoja Anita Deksne