2024. gada 26. aprīlī Daugavpils Universitātē attālināti norisinājās Latgales reģiona skolēnu zinātniskās pētniecības darbu (ZPD) konference.
No 25 Latgales reģiona izglītības iestādēm konferencē 222 skolēni prezentēja 202 ZPD šādās zinātnes nozaru grupās: dabaszinātnēs; sociālajās zinātnēs; inženierzinātnēs un tehnoloģijās; medicīnā un veselības zinātnēs; humanitārajās un mākslas zinātnēs; lauksaimniecības, meža un veterinārajās zinātnēs.
Labākie ZPD katrā zinātnes nozaru grupā tiks izvirzīti aizstāvēšanai Latvijas skolēnu 48. zinātniskās pētniecības darbu konferencē, kas norisināsies Rīgā šī gada 22. maijā.
Rēzeknes Valsts 1.ģimnāziju konferencē pārstāvēja:
1 | Toms Naglis | 11. klase | Personvārdu un dzimtas koka izpēte | Humanitārās un mākslas zinātnes val.un lit. | Valodas un literatūra (latviešu) | ||||||||
2 | Viktorija Fjodorova | 11. klase | Jauniešu kritiskās domāšanas prasmju pilnveide, izmantojot cikliskuma konceptu vēsturē | Sociālās zinātnes izglītības zinātnes | Izglītības zinātnes | ||||||||
3 | Laura Sirmā | 11. klase | Miega traucējumi jauniešiem | Sociālās zinātnes psiholoģija | Psiholoģija | ||||||||
4 | Elīna Šarigina | 11. klase | Reemigrācijas process Latvijā un tā ietekme uz latviešu valodas zināšanām | Sociālās zinātnes | |||||||||
5 | Renārs Grudinskis | 11. klase | Skolu arhitektoniskās attīstības tendences Latvijā | Humanitārās un mākslas zinātnes mūzika un māksla | Mūzika un māksla | ||||||||
6 | Juris Lāčaunieks | 11. klase | Mikroorganismu daudzums uz dažāda materiāla daudzreiz lietojamajām dzeramā ūdens pudelēm | Medicīna un veselības zinātnes | |||||||||
7 | Laura Līpure | 11. klase | Klaviermūzikas ietekme uz 11. klašu skolēnu īslaicīgo atmiņu un koncentrēšanās spēju | Sociālās zinātnes psiholoģija | Psiholoģija | ||||||||
8 | Laima Tumašova | 11. klase | C vitamīna daudzums dažādās ābolu šķirnēs | Dabaszinātnes ķīmija | Ķīmija | ||||||||
9 | Alma Orenīte | 11. klase | C vitamīna koncentrācijas izmaiņas kartupeļos fungicīdu un pesticīdu ietekmē | Dabaszinātnes ķīmija | Ķīmija | ||||||||
10 | Kristiāna Marga | 11. klase | Dižkoku izpēte Rēzeknes novadā, Gaigalavas un Nagļu pagastā | Lauksaimniecības, meža un veterinārās zinātnes | |||||||||
11 | Egita Silkāne | 11. klase | Urbānās biškopības iespējas Rēzeknē | Lauksaimniecības, meža un veterinārās zinātnes | |||||||||
12 | Katrīne Žaurina Laima Bartecka | 11. klase 11. klase | Mikroorganismu daudzums atkarībā no mitro salvešu antibakteriālās iedarbības | Medicīna un veselības zinātnes | |||||||||
13 | Amanda Baltiņa | 11. klase | Energoefektīvu mājokļu būvniecības aktualitāte Rēzeknes pilsētā | Inženierzinātnes un tehnoloģijas | |||||||||
14 | Megija Kūkoja | 11. klase | Asfaltbetona segums un tā alternatīvo metožu pielietojums | Sociālās zinātnes sociālā un ekon.ģeogrāfija | Sociālā un ekonomiskā ģeogrāfija | ||||||||
15 | Elīza Eikina | 11. klase | Glosofobijas ietekme uz Rēzeknes Valsts 1. ģimnāzijas 7. un 12. klases jauniešiem | Sociālās zinātnes psiholoģija | Psiholoģija | ||||||||
16 | Elizabete Skačkova | 11. klase | Rēzeknes valstspilsētas infrastruktūras pieejamība cilvēkiem ar kustību traucējumiem | Sociālās zinātnes sociālā un ekon.ģeogrāfija | Sociālā un ekonomiskā ģeogrāfija | ||||||||
17 | Anna Grušņikova | 11. klase | Skaņu terapijas izmantošana jauniešu stresa un uztraukuma pārvarēšanai | Sociālās zinātnes psiholoģija | Psiholoģija | ||||||||
18 | Nikola Červinska | 11. klase | Dabīgo fitoncīdu ietekme uz pelējuma sēņu attīstību | Dabaszinātnes bioloģija | Bioloģija | ||||||||
19 | Kristiāna Pastare | 11. klase | Kalcija karbonāta noteikšana dažādās zobu pastās | Dabaszinātnes ķīmija | Ķīmija | ||||||||
20 | Viktorija Darta Dukure Valērija Guļbinska | 11. klase 11. klase | Fosfātu koncentrācijas noteikšana dažādos Rēzeknes upes posmos | Dabaszinātnes ķīmija | Ķīmija | ||||||||
21 | Nikola Barkane | 11. klase | The Beginning of Feminism in Charlotte Bronte’s Novel ‘Jane Eyre’ | Humanitārās un mākslas zinātnes | Valodas un literatūra (angļu) | ||||||||
22 | Agnese Pavlovska | 11. klase | Sociālo mediju ietekme uz Rēzeknes Valsts 1. ģimnāzijas skolēnu anglicismu lietojumu | Humanitārās un mākslas zinātnes valoda un lit. | Valodas un literatūra (latviešu) | ||||||||
23 | Ingūna Buldure | 11. klase | Reakcijas ātrums atkarībā no autovadītāju vecuma | Sociālās zinātnes psiholoģija | Psiholoģija | ||||||||
24 | Mārtiņš Mikažāns | 11. klase | Propagandas iespaids reģionālās preses materiālos par Rēzeknes 1944. gada bombardēšanu | Humanitārās un mākslas zinātnes | Vēsture un arheoloģija | ||||||||
25 | Kristīne Kračus | 11. klase | Kibernoziegumu pieaugums un to apkarošana | Sociālās zinātnes juridiskā | Juridiskās zinātnes | ||||||||
26 | Brigita Mūrniece-Krišāne Tīna Maslovska | 11. klase 11. klase | ChatGPT kā palīgs veselības aprūpē/medicīnā | Sociālās zinātnes | |||||||||
27 | Raivis Zāģeris | 11. klase | Rēzeknes degvielas uzpildes stacijās pieejamā benzīna kvalitātes salīdzinājums un tās ietekme uz auto darbību | Dabaszinātnes kīmija | Ķīmija | ||||||||
28 | Paula Esmeralda Deksne | 11. klase | Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības darbības atspoguļojums laikrakstā ‘’Rēzeknes Vēstis’’ 2023.gadā | Sociālās zinātnes politika un tiesības | Politikas zinātne | ||||||||
29 | Jekaterina Smirnova | 11. klase | Laktozes kvantitatīva analīze bezlaktozes piena sastāvā | Medicīna un veselības zinātnes | |||||||||
30 | Roberts Revizors | 11. klase | Neregulējamo gājēju pāreju analīze Rēzeknē | Sociālās zinātnes | Sociālā un ekonomiskā ģeogrāfija | |||||||
31 | Elizabete Bikovska Dārta Šavlovska | 11. klase 11. klase | Covid-19 pandēmijas ietekme leksikā | Humanitārās un mākslas zinātnes | Valodas un literatūra (latviešu) | |||||||
32 | Linards Strods Emīls Taukuļs | 11. klase 11. klase | Dabīgie materiāli kā alternatīva ēku siltumizolēšanā | Inženierzinātnes un tehnoloģijas | ||||||||
33 | Amanda Ludborža | 11. klase | Zaļmuižas muižnieka Nikolaja Paulina fon Rozenšilda celto krogu izmantošanas vēsture no 19.gs.līdz mūsdienām | Humanitārās un mākslas zinātnes | Vēsture un arheoloģija | |||||||
34 | Roberts Strapcāns Markuss Pastars | 11. klase 11. klase | Kūdras uzliesmošanas riski atkarībā no kūdras veida | Lauksaimniecības, meža un veterinārās zinātnes | ||||||||
35 | Rihards Pundurs | 11. klase | Aperiodisku monoflīžu pielietojums maroskalā | Inženierzinātnes un tehnoloģijas | ||||||||
36 | Beāte Vēkšēja Elizabete Daugule | 11. klase 11. klase | Pedagoģijas jautājumu aktualizējums Agneses Garijones publikācijās presē | Humanitārās un mākslas zinātnes | Vēsture un arheoloģija |
Informāciju sagatvoja Anita Deksne