9. klases jaunieši apmeklē izstāžu namu « Brīvvalsts dārgumu nams »
Maija sākumā 9. klases skolēni, gatavojoties eksāmeniem, papildināja un guva jaunas zināšanas izstāžu namā. Šī pasākuma mērķis bija veicināt skolēnu izpratni par Latvijas valsts izveidošanos, starpkaru perioda sabiedrību un nacionālajām vērtībām, iepazīstot autentiskus vēstures priekšmetus un apbalvojumus no pirmās Latvijas brīvvalsts laika. Mācību pasākums veicināja skolēnu izpratni par Latvijas pirmās brīvvalsts vēsturi, tās simboliem un nacionālajām vērtībām. Izstāžu nama “Brīvvalsts dārgumu nams” apmeklējums bija vērtīgs izglītojošs notikums, kas paplašināja skolēnu redzesloku un rosināja interesi par Latvijas valstiskuma veidošanos un vēsturisko mantojumu.
Skolotājas Elzas Pāžas viedoklis: apmeklējums izstāžu namā “Brīvvalsts dārgumu nams” bija saturiski bagāts un pedagoģiski vērtīgs. Nodarbības laikā skolēni guva vizuāli un emocionāli saistošu ieskatu Latvijas brīvvalsts laikmeta vēsturē. Eksponāti un digitālie stendi palīdzēja skolēniem labāk izprast Latvijas valstiskuma veidošanos, nacionālos simbolus un sabiedrības vērtības starpkaru periodā. Skolēni izrādīja interesi par redzēto. Pasākums veicināja patriotismu, vēsturisko apziņu un sniedza lielisku papildinājumu mācību saturam Latvijas vēstures apguvē
9.klases izglītojamo viedokļi pēc izstāžu nama apmeklējuma:
Man ļoti patika redzēt īstus apbalvojumus no Latvijas brīvvalsts laika. Vēsture šķita dzīva un taustāma, ne tikai mācību grāmatās. Īpaši aizrāva stāsti par cilvēkiem, kuri šos ordeņus saņēma. (Rafaels)
Man patika muzeja apmeklējums, jo bija iespēja redzēt īstus apbalvojumus un formas tērpus. Es iepriekš nezināju, kā izskatās Triju Zvaigžņu ordenis, un tagad to redzēju klātienē. Gids stāstīja saprotami un interesanti. Bija arī porcelāna figūriņu izstāde – tās bija ļoti smalkas un rūpīgi izgatavotas. Visvairāk man patika figūriņas, kur attēloti cilvēki ikdienas dzīvē. Kopumā pasākums bija noderīgs un arī patīkams. (Elīna)
Šī bija viena no interesantākajām ekskursijām, kurās esmu bijis. Es uzzināju daudz jauna par Latvijas vēsturi un redzēju lietas, ko citur nevar apskatīt. Man šķita īpaši aizraujoši uzzināt par to, kāda bija dzīve pirms Otrā pasaules kara. (Ervīns)
Bija interesanti redzēt vēsturiskus priekšmetus, bet mani vairāk interesē mūsdienu tēmas. Tomēr patika tas, ka viss bija pārskatāmi izkārtots. Dažas lietas likās nedaudz atkārtotas no skolas mācību stundām. (Mārtiņš)
Redzēju daudz vēsturisku lietu, bet laikam tomēr vairāk uzrunā pasākumi, kuros ir kustība vai praktiskas aktivitātes. Bija mierīga un klusa atmosfēra, kas dažiem varbūt patīk. Es vairāk gaidīju kaut ko dinamiskāku. (Laura)
Mācību stunda muzejā bija labāka par parastu stundu klasē. Bija interesanti redzēt vēsturiskus priekšmetus un dzirdēt stāstus par tiem. Figūriņas bija pārsteidzošas – nebiju domājis, ka tādas var būt daļa no muzeja. Tās padarīja apmeklējumu daudz krāsaināku. Es domāju, ka šāda ekskursija palīdz labāk saprast vēsturi. Man tā patika. (Mareks)
Man ļoti patika digitālie stendi, kur varēja interaktīvi pētīt informāciju. Tas padarīja mācīšanos interesantāku un vieglāk saprotamu. Tagad es daudz labāk izprotu, kā tika veidota Latvijas neatkarība. (Laura)
Ekskursija uz Brīvvalsts dārgumu namu man šķita laba, jo redzēju daudz ko, ko skolā vēl nebijām apskatījuši. Apbalvojumi un senie priekšmeti bija interesanti, jo palīdzēja labāk izprast vēsturi. Īpaši atmiņā palika vecās fotogrāfijas un formas tērpi. Pēc tam apskatījām arī porcelāna figūriņas. Tās bija skaistas un ļoti detalizētas. Esmu priecīgs, ka piedalījos šajā pasākumā. (Lauris)
Man patika redzēt, kā izskatās īsti apbalvojumi no brīvvalsts laikiem. Tie izskatījās ļoti iespaidīgi un bija dažāda izmēra un formas. Interesanti bija arī formas tērpi un dokumenti. Pēc tam apskatījām porcelāna figūriņas, un tās izskatījās ļoti rūpīgi veidotas. Dažas bija diezgan smieklīgas vai neparastas. Es priecājos, ka varēju redzēt gan vēsturi, gan mākslu vienā vietā. (Viktorija)
Man izstāžu zāles apmeklējumā visvairāk patika, ka viss bija īsts, nevis tikai bildēs. Redzētie vēsturiskie apbalvojumi un cilvēku fotogrāfijas lika saprast, ka tie bija īsti notikumi un īsti cilvēki. Porcelāna figūriņas bija citādākas, bet arī ļoti skaistas. Tās bija interesanti apskatīt, jo katrai bija savs raksturs. Šī izstāde bija noderīga un neparasta. Es ieteiktu to arī citiem. (Emīls )
Redzot senos formas tērpus un dokumentus, es sajutos tā, it kā būtu iekāpis pagātnē. Tas palīdzēja labāk iztēloties, kā cilvēki dzīvoja toreiz. Viss bija ļoti labi organizēts un saprotami izstāstīts. (Rišards)
Man patika, ka ekskursija notika ārpus skolas un bija iespēja apskatīt ko jaunu. Daži eksponāti bija interesanti, bet ne viss mani uzrunāja. Tomēr labi, ka bija iespēja uzzināt vairāk par Latvijas vēsturi. (Laima)
Man patika, ka muzejs bija pārskatāms un stendi bija moderni. Vēsturiskie priekšmeti palīdzēja labāk saprast, kāda bija dzīve pirms daudziem gadiem. Redzēju arī īstus dokumentus un ordeņus. Porcelāna figūriņas bija interesantas, jo tās bija dažādas – gan cilvēki, gan dzīvnieki. Tās padarīja muzeju krāsaināku un interesantāku. Tā bija laba pieredze. (Agata)
Man bija pārsteigums, cik daudz interesantu lietu glabājas šādā nelielā muzejā. Šis apmeklējums iedvesmoja mani uzzināt vairāk par mūsu valsts vēsturi. Es noteikti vēlētos šeit atgriezties kopā ar ģimeni. (Anēlija)
Vieta bija jauka, un viss bija sakārtots, bet īpaši neaizrāva. Bija priekšmeti, kurus bija interesanti apskatīt, taču kopumā nekas ļoti īpašs nepalika atmiņā. (Beatrise)
Ekskursija lika man aizdomāties par to, cik grūti bijis izcīnīt brīvību. Apbalvojumi un stāsti par cilvēkiem, kas cīnījās, bija ļoti iespaidīgi. Tā bija lieliska iespēja mācīties ārpus klases. (Katrīna)
Man ļoti iepatikās tas, kā muzejs bija iekārtots – bija gan vēsturiskas lietas, gan moderni risinājumi. Tas bija aizraujošāk nekā parasta stunda. Es labprāt vēlētos piedalīties līdzīgā pasākumā arī nākotnē. (Polina)
Ekskursija bija interesanta, jo redzēju daudz priekšmetu no Latvijas vēstures. Bija arī iespēja klausīties gida stāstījumā, kas palīdzēja saprast katra eksponāta nozīmi. Man patika, ka varēja apskatīt ordeņus un citas balvas. Papildus bija arī porcelāna figūriņu izstāde, kas bija vizuāli pievilcīga. Tās man šķita jaukas un citādākas nekā pārējie eksponāti. Šī izstāde padarīja pasākumu daudzveidīgāku. (Signe)
Man šķiet, ka šāds muzejs vairāk patiktu pieaugušajiem vai vēstures faniem. Es cenšos saprast šādu lietu nozīmi, bet man personīgi tas nebija ļoti aizraujoši. Tomēr bija labi, ka mums deva iespēju redzēt kaut ko jaunu. (Ramona)
Pasākums bija vērtīgs, bet man pietrūka aktivitāšu vai uzdevumu, lai iesaistītos vairāk. Man patika dažas detaļas – piemēram, karogi un apbalvojumi –, bet pārējais šķita mazliet vienmuļš. Varbūt tas bija tāpēc, ka jau bijām mācījušies šo tēmu skolā. Bet atmosfēra muzejā bija patīkama. (Agneta)
Pirmo reizi redzēju tik daudz īstu vēstures priekšmetu vienuviet. Tas mani pārsteidza un rosināja domāt par cilvēkiem, kuri šos priekšmetus lietojuši. Mācīties šādā veidā bija daudz interesantāk. (Amanda)
Bija labi izkustēties no klases un redzēt īstus vēstures priekšmetus. Tomēr tēma mani personīgi mazāk interesē. Kopumā pasākums bija sakarīgs, taču ne viss šķita saistošs. (Patriks)
Visvairāk man patika, ka gids stāstīja aizraujoši un saprotami. Bija sajūta, ka klausos dzīvu stāstu, nevis tikai faktus. Tas palīdzēja man izprast, kāpēc brīvvalsts laiks ir tik svarīgs. (Arnita)
Bija interesanti redzēt īstus priekšmetus no brīvvalsts laikiem. Tagad es labāk saprotu, kā izskatījās formas tērpi un ordeņi. Man šķita forši, ka bija arī digitāli ekrāni, kur varēja uzzināt vairāk. Porcelāna figūriņas bija ļoti smalkas. Tās piesaistīja uzmanību ar savu izskatu. Man šī ekskursija patika. (Daniels)
Ekskursija man palīdzēja saprast, ka brīvība un neatkarība nav pašsaprotamas. Es izjutu cieņu pret tiem, kuri veidoja Latvijas valsti. Šis apmeklējums bija vērtīgs gan kā mācību stunda, gan kā emocionāls piedzīvojums. (Toms)
Pasākums nebija slikts, bet arī ne tāds, ko ilgi atcerēšos. Daži stāsti bija interesanti, taču kopumā man labāk patiktu aktīvāka nodarbība. Tomēr bija labi iziet no ikdienas skolas ritma. (Santa)
Bija labi, ka mēs devāmies ārpus skolas un varējām nedaudz mainīt vidi. Par pašu ekspozīciju man nebija tik liela interese, bet saprotu, ka tas var būt vērtīgi citiem. Katrā ziņā – patīkama pārmaiņa no ierastajām stundām. (Solveiga)