Teātra mākslu apgūstam teātrī
7. klases ģimnāzisti apgūst Teātra mākslas priekšmetu ne vien skolas telpās, bet arī dodoties uz teātri. Pateicoties programmai Latvijas skolas soma, skolēniem bija iespēja apmeklēt Rēzeknes teātra “Joriks” izrādi “Muols”. Izrāde balstīta intervijās ar šodienas keramiķiem un stāstos par jau aizgājušiem Latgales podniekiem. Latvijas kultūras kanonā iekļautā Latgales podniecība tuvplānā atklāj vērtību maiņu vēsturi, laikmetu mirstību, tradīciju sajaukšanos, cilvēka centienus visos laikos apvienot izdzīvošanu ar skaistā radīšanu. Latgales keramika kā metafora atklāj latgaliešu valodas un kultūras trauslumu. Meistaru paaudzes, kurās ar mālu darbojās visi ģimenes locekļi, vērienīgas personības un neatlaidība saglabāja tautas podniecību līdz šodienai vismaz vienā Latvijas novadā. Izrādes laikā, ieelpojot māla smaržu un pieskaroties tam, skatītāji tiek aicināti piedalīties ceļojumā no aizvēstures līdz mūsdienām. No māla pikas līdz lauskām. No bērna, kurš apmeklējis vienu keramikas nodarbību, līdz māksliniekam, kurš materiālam atdevis visu dzīvi. Ģimnāzisti, noskatoties izrādi, pauda gandarījumu par iegūtajām zināšanām Latgales vēstures un kultūras jomās, kā arī viņi guva priekšstatu par aktiermākslu un skatuves mākslu.
Ir jāuzsver būtiskā nozīme veidam, kā skolēni iegūst zināšanas. Reālā vide ļauj katram pusaudzim pašam ieraudzīt un gūt pieredzi, kas sākotnēji iepazīta teorētiskā veidā. Apmeklējot teātra izrādes, skolēniem tiek pavērti jauni apvāršņi kultūras un mākslas izzināšanā, tādējādi tiek radīti apstākļi jaunu ieradumu attīstībā, kas viennozīmīgi veicina indivīda personības izaugsmi.