Jaunumi Latvijas skolas soma

Rēzeknes Valsts 1. ģimnāzijā viesojas folkloras kopa “Vilkači”

Rēzeknes Valsts 1. ģimnāzijā viesojas folkloras kopa “Vilkači”

Š.g. 12. novembrī, pateicoties Latvijas Skolas somas radītajām iespējām, ģimnāzijā viesojās folkloras kopa “Vilkači”. 7.-9. klases izglītojamie iepazinās ar šīs kopas māksliniecisko darbu un guva jaunu informāciju kā par tērpiem, tā arī par mūzikas instrumentiem un kara ieročiem. Skolēniem patika visu instrumentu skanējums, gan dūdas, rags, kokle, stabule, bungas,  daudzi nebija redzējuši  ģīgu. Viņus priecēja folkloras kopas dalībnieku dziedātās latviešu tautas dziesmas, uzsvēra to, ka dziedāja arī latgaliski. Raksta, ka grupas dalībnieki interesanti stāstīja par  latviešu tautas vēsturi, karavīru dzīvi, arheoloģiskā tautas  tērpa detaļām, un kā tas top, ka ļāva turēt ieročus un  mūzikas instrumentus rokās un fotografēties kopā ar grupas dalībniekiem.

7.B klases skolēnu viedokļi:

Man ļoti patika tas, ka bija interesanti klausīties, grupas dalībnieki  arī izstāstīja tautasdziesmu domu.

Man patika koncerts, jo, manuprāt, ir pareizi rīkot šādus pasākumus par piemiņu tiem, kas bija cīnījies par godu Latvijai.

Man patika tērpi un izpildījums.

Visvairāk patika kopas izpildījums un saskaņa starp dalībniekiem, kā arī emocionālā izteiksme.

Dziesmas, jo tās bija uzmundrinošas.

Man patika, kā viņi stalti dziedāja. Izklausījās skaisti un vareni.

Man bija paticis koncerts, bet varētu būt vairāk dziesmu un būtu patīkami, ja būtu lielāka instrumentu dažādība.

Es uzzināju, kas ir dūdas.

Es uzzināju, cik grūti ir dziedāt tādas dziesmas.

Es uzzināju, ka visjaunākajam zēnam, kas piedalījās kara darbībās, bija 12 gadi, bet visjaunākajai meitenei 14 gadi.

Es uzzināju par tērpiem, to nozīmi un izskatu, vēl es uzzināju par ieročiem zobeniem un vairogu.

Uzzināju jaunu par folkloras tradīcijām un to, kā tās tiek saglabātas mūsdienās.

Uzzināju par jaunu instrumentu, kuru mēdz dēvēt “čella vectēvs”.

Es uzzināju, ka ir tāda folkloras kopa “Vilkači”, jo agrāk nezināju viņus.

7.C klases skolēnu viedokļi:

Folkloras kopas izpildījumā man patika, kā viņi dziedāja.

Ļoti patika, kad stāstīja par seniem ieročiem.

Man patika, ka viņi centās dziedāt latgaliešu valodā.

Man patika, kā izpildīja dziesmas.

Man visvairāk patika instrumentu skaņas un pašu dalībnieku balsis.

Es uzzināju, ka uz ķiveres ir plāksne, kas aizsargā degunu, un ka zobens ir izveidots tā, lai tas būtu sabalansēts.

Es uzzināju, ka tādi tērpi saucas arheoloģiskie tautas tērpi.

Es uzzināju, ka ir tāda folkloras kopa “Vilkači”.

Es uzzināju vairāk par mūzikas instrumentiem un par seniem ieročiem.

Senos laikos bruņiniekiem ķiveres taisīja ar garu snīpi, lai pasargātu bruņinieku seju.

8.C klases skolēnu viedokļi:

Tērpi un interesantie mūzikas instrumenti, un dziesmas.

Man vairāk patika dziesma par mīlestību.

Man patika, kad viņi dziedāja par dzīves ritmu un tēvzemes mīlestību, un kad stāstīja par kara ieročiem.

Dziedājums latgaliski.

Man visvairāk palika prāta  tautasdziesmas “Ej, bāleliņ” izpildījums.

Es uzzināju, ka ir tāda folkloras kopa kā “Vilkači”.

Es uzzināju drusku vairāk par to tērpiem un bruņām.

Es uzzināju par jaunām tautasdziesmām, ko dziedāja karavīri, un ieskatu, kā, piemēram, cirvis bija visiem, un tas varēja kļūt par karavīru ieroci.

Es uzzināju, ko cilvēki izmantoja kara laikā un ar ko bija vieglāk cīnīties.

Uzzināju, ka bruņiniekiem bija ķivere ar deguna sargu un pie tās ķiveres bija piestiprināta maza metāla šallīte.

Uzzināju par seno bruņinieku tērpiem, bruņu kreklu, ķiveri, zobenu un vairogu.

  1. B klases skolēnu viedokļi:

Folkloras kopas izpildījumā patika tas, ka mūzika tika izpildīta ar senajiem mūzikas instrumentiem, bija tautasdziesmas latgaliešu valodā.

Man visvairāk patika viņu izpildījums, jo tas skanēja tīri, brutāli, vēl man patika, ka izmantoja veco laika instrumentus.

Man visvairāk patika kora dziedājums kopā ar instrumentu izvēli, ļoti labskanīgi un attēlo latviešu tradīcijas.

Man patika viņu attieksme un tas, kā viņi stāstīja par vēsturi.

Sinhronas un labi izpildītas dziesmas, kas skanēja brīnišķīgi un bez aizķeršanās.

Vīrieši ļoti labi dziedāja, kā arī stāstīja interesantas lietas par apģērbu un to, kādam nolūkam tas ir, priekšmetiem.

Man patika klausīties, kā šī folkloras grupa dziedāja tautasdziesmas.

Man visvairāk patika siltā un dzīvā atmosfēra, ko kopa radīja. Folkloras kopas dalībnieku tautas tērpi, instrumenti un vēl man ļoti patika, ka tika iesaistīti skatītāji, kas radīja īpašu kopības sajūtu.

Man ļoti patika viņu dziedājums un instrumentu spēle. Ļoti iespaidoja, kā viens cilvēks ar vienu bungu spēlē ar diviem dažādiem kociņiem un veido divas dažādas skaņas.

Man patika arheoloģiskie tautas tērpi, kā arī man visvairāk patika instrumentu spēle. Man patika skatīties, kā viņi spēlē savus instrumentus (vēl patika, ka instrumenti bija latviešu instrumenti).

Tieši man nepatika gandrīz nekas, jo man nepatīk koncerti stundas laikā, un tie nedod man mācīties.

Visvairāk patika izpildītāju enerģija, kā arī emocionālā saikne ar skatītājiem, kas radīja īpašu tautas garu.

Man patika, kā viņi visu pastāstīja par pagātni,  un radīja iedvesmojošu noskaņu.

Uzzināju par dažādiem tradicionāliem instrumentiem un to, kā tie tiek izmantoti tautasdziesmu izpildījumā.

Uzzināju, ka ir tāds instruments divstīdzis.

Es uzzināju, kā atšķiras Latgales kokle no Kurzemes kokles.

Es uzzināju, ka eksistē ģīga.

Uzzināju par čella vectētiņu (ģīga).

Es uzzināju vairāk par mūzikas instrumentiem, piemēram, ka dūdas sauc arī par somas stabulēm.

Es uzzināju par latviešu tradicionālajiem instrumentiem

Viens vīrietis arī runāja par instrumentiem un pateica, ka ģīga ir līdzīga čellam, tikai tai ir divas stīgas. Es iepriekš to nezināju un nevarēju saprast, kas tas par mūzikas instrumentu.

Es uzzināju, kā agrāk bija ģērbušies senlatvieši. Kopumā man šis koncerts ļoti patika, es gribētu tādus vēl līdzīgus.

Bruņas no metāla taisa ļoti ilgi. Cirvjus karam veidoja tieši noteiktā formā nekā cirvjus darbam.

Es uzzināju, kas tie bija par instrumentiem un vairāk par viņu folkloras kopu.

Es zināju visu, bet nezināju to, cik burvīgi var skanēt tautasdziesmas šādā izpildījumā, pie tam vizuālā attēlošana palīdzēja iejusties tautasdziemā un kļūt par vienu no varoņiem.

Es uzzināju, ka ir mūzikas instruments erha, vēl es uzzināju, kā atšķiras Kurzemes kokle no Latgales kokles.

Es iepazinu jaunus mūzikas instrumentus, piemēram, ģīga, uzzināju, kāds bija senā karavīra apģērbs un kādi bija ieroči.