Ģimnāzisti apmeklē teātra izrādi
Februāra sākumā ģimnāzisti, kas apgūst krievu valodu, apmeklēja izrādi “Puškins ir dzīvs” teātrī “Joriks”. Mērķis: iepazīt teātra mākslu, vērot aktieru darbu, ieklausīties izrādes valodā, bagātināt un pilnveidot krievu valodas prasmes.
Skolotāja J. Miņina pauž savu viedokli par izrādi: “Izrāde ļāva paraudzīties uz krievu literatūras klasiķa Aleksandra Puškina dzīves stāstu no mūsdienu jauna cilvēka skatu punkta. Bija iespēja vērot, kā minētā dzejnieka biogrāfijas fakti savijas ar šodienas jaunieša izjūtām un dzīves peripetijām. Arī tie skatītāji, kuri par A. Puškinu nezina neko vai zina visai maz, tika ieinteresēti. Tas tika panākts ar aktieru meistarīgo spēli, mūsdienu muzikālu motīvu atskaņošanu, vizuālā (foto un foto montāžas) izmantošanu.”
Skolotāja E. Ameļčenkova: “Kultūrizglītības programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros bija lieliska iespēja iepazīstināt skolēnus ar teātra mākslu, vērot aktieru darbu, ieklausīties izrādes valodā, bagātināt un uzlabot savas krievu valodas prasmes. Aktieru ansamblis – lielisks! Skolēnu vērtējums šim pasākumam ir augsts.
Ieskatīsimies skolēnu viedokļos:
- C klases skolēni
Mani pārsteidza izrādes dekorācijas un aktieru meistarība. Izrāde deva jaunu skatu uz Puškina dzīvi. (Roberts)
Izrāde bija pamācoša un tās struktūra tāda, ka pusaudžiem interesanti skatīties (Viktorija)
Tika savienots humors un vēstures fakti. Labprāt vēlreiz aizietu uz līdzīgu izrādi. (Karina)
Izrāde bija ļoti interesanta. Ejot uz izrādi, man likās, ka tā nebūs tik skaista, tomēr, kad atnācu, nevarēju novērst uzmanību, jo izrāde bija burvīga. (Demija)
Man patika tas, ka bija fakti no Puškina dzīves. Es ieteiktu visiem noskatīties šo izrādi. (Raitis)
10.b klases skolēni:
Man izrādē patika aktieru spēle un humors. (Vasilisa)
Tā bija retā reize, kad man patika teātris. (Matīss)
Es vairāk uzzināju par Puškina divkaujām. Izrāde man paliks atmiņā uz ilgu laiku. (Sofija)
Teātrī man patika noformējums un izrādes saturs. Nepatika aktieru izvēle, jo pensionāri vietām spēlēja 6-7 gadus vecus bērnus. (Markuss S.)
Lieliski aktieri un stāsts. (Viktorija V.)
10.c klases skolēni:
Izrāde ļoti patika. Patika aktieru spēle un skatuves noformējums. (Ermīns)
Izrāde bija interesanta. Labprāt aizietu vēlreiz uz līdzīgu izrādi. (Daniels U.)
Izrāde man patika, jo tajā bija apvienots kaut kas no mūsdienām un vēstures. Raksturots, kā mainās cilvēku uzskati laika gaitā un kā šie uzskati ietekmē cilvēku dzīvi. (Sabīne)
Man patika viss, īpaši aktieru emocionālā spēle un aizraujošais sižets. (Jegors)
Izrāde par A. Puškinu bija ļoti interesanta, uzzināju par viņa biogrāfiju. Esmu apmierināts ar izrādi. (Daniels R.)
Man patika izrāde, tā bija interesanta un aizraujoša. Palika tikai labas emocijas. (Rūta)
Teātris man ļoti patika, bija interesanti, laba un dzīva aktieru spēle. Uzzināju daudz ko jaunu un labi pavadīju laiku. (Sandis)
Pēc teātra atmiņā palika izrādes beigas. Patika aktieru darbs. Vienīgais, kas nepatika, tas ir skatītāju krēsli, jo gara auguma cilvēkiem tajos sēdēt nav ērti.
- d klases skolēni:
Teātris bija interesants un ar negaidītām beigām. Es aizietu vēlreiz noskatīties kādu līdzīgu izrādi. (Sandra R.)
Izrāde bija interesanta un informatīva. Tika pieminēti fakti no dzejnieka biogrāfijas. Kopumā, ir vērts noskatīties. (Kamila)
Izrāde man patika, jo bija kvalitatīvs iestudējums. Patika arī neparastā ideja par to, ka rakstnieks apvieno un rod gan draudzību, gan mīlestību cilvēkos. (Amēlija)
Izrāde paplašina redzesloku un zināšanas par rakstnieka A. Puškina dzīves gaitu. Galvenā izrādes doma bija, ka vajag cienīt dzejnieku daiļradi. Kopumā, izrāde bija pārdomāta, krāšņās un spilgtās gaismas bija saskaņotas. Aktieru spēle bija profesionāla un tēlu tērpi atbilstoši izrādes tematikai. (Katrīna)
Man izrāde ļoti patika, jo bija rūpīgi pārdomāts sižets. Bija aizraujoša atmosfēra un dzīvas emocijas, kas padarīja to par neaizmirstamu pieredzi. Es ļoti ieteiktu noskatīties šo izrādi, jo tā bija pārpilna ar emocijām. (Elīza)
Izrāde man ļoti patika un pat negaidīti pārsteidza. Aktieru spēle bija ekspresīva, spilgta un izteiksmīga, bet sižets pārsteidza ar savu vieglo uztveramību. Man patika, ka tika vēstīts par tādu personību kā A. Puškins, bet aktieri nebaidījās brīžiem parādīt arī kādas vulgāras ainas. Ļoti aizkustināja galvenā izrādes varoņa nāve. Varu viennozīmīgi teikt, ka šo izrādi ieteiktu noskatīties katram, īpaši tiem, kurus interesē krievu rakstnieki un literatūra. (Arvīds)
Šis teātris deva ļoti daudz aizraujošu emociju. Ļoti patika šī teātra lugas gājums un izrāde. Es uzskatu, ka aktieri labi izspēlēja savas lomas. Domāju, ka turpmāk mums vajadzētu apmeklēt teātrus.(Rebeka, 8.b)
Man ļoti patika aktieru spēle un viņu emocijas. Manuprāt, vajag iet uz teātra izrādēm, jo var uzzināt ko jaunu, kā arī iedvesmoties kādiem darbiem, tādiem kā dzejoļiem, esejām, domrakstiem.( Kate, 8.b)
Man patika šī izrāde. Ļoti labi noformēta skatuve, izcila aktieru spēle radīja pārsteidzīgu iespaidu man uz ilgu laiku. Vēlētos turpmāk apmeklēt tādas izstādes, jo tur es uzzināju daudz ko jaunu un ieguvu jaunus iespaidus. Paldies, ka devāt tādu iespēju! ( Annija, 8.b)
Man ļoti patika izrāde ”Puškins ir dzīvs.” Patika aktieru meistarība, kā viņi uzstājās, emocijas. Interesants sižets un aizraujošs stāsts.(Deniss, 9.c)
Manuprāt, tas bija teātris, kas ir interesants. Izrāde ir ļoti noderīga mūsdienu jauniešiem, kas ir pamācoša. (Elizabete, 8.b)
Man ļoti patika, it īpaši kā aktieri tēloja. Manuprāt, vajag apmeklēt šādus teātrus, jo var iemācīties ko jaunu. (Ramona, 8.a)
Man ļoti patika aktieru spēle. Viņi ļoti parādīja katras emocijas. Es ļoti iesaku apmeklēt šādus teātrus. ( Beatrise, 8.a)
Teātrī man patika, kā aktieri izrādīja savas emocijas, kā arī man patika viņu ieguldītais darbs šajā lugā. Es uzzināju arī jaunu informāciju par Puškinu, ko nezināju pirms šī. Kopumā izrāde man patika, tā bija diezgan interesanta, brīžiem bija nopietni, bet brīžiem varēja arī pasmieties. (Laura, 8.a)
Man ļoti patika izrāde. Es uzzināju daudz ko jaunu par Puškinu. Man patika, kā spēlēja aktieri. Labprāt aizietu vēl. (Elizabete, 9.c)
Izrāde bija ļoti interesanta, nevarēju atraut savu skatienu no aktieriem. Vēstījums bija saprotams, galvenais varonis brīnišķīgi attēloja emocijas, un viņam bija ļoti nomierinoša balss. Es uzskatu, ka skolēniem ir nepieciešams apmeklēt teātri, jo tas uzlabos mūsu izglītības līmeni, iepazīstinās ar kultūru. (Elizabete, 10.d)
Man ļoti patika izrāde un tās realizācija. Aktieri ļoti labi prata parādīt emocijas, bija interesanti skatīties uz viņu spēli. Es uzskatu, ka skolēniem obligāti ir biežāk jāapmeklē teātris. (Adriana, 10.d)
Pirmo reizi biju uz teātra izrādi krievu valodā un man ļoti patika. Iepriekš neko nezināju par Puškinu un kas viņš tāds ir, tāpēc bija interesanti skatīties. Aktieri bija smieklīgi un ļoti ekspresīvi. Kopumā izrāde bija interesanta un labprāt aizietu uz kādu līdzīgu vēlreiz. ( Marta Sintija, 11.e)
“Jorika” izrāde bija ļoti fantastiska, tā deva jaunu redzes loku uz mākslu un tēlniecību. Izrādē bija fantastiskie aktieri, kuri ar savām neaizmirstajām emocijām pasniedza mums zināšanas. Noteikti apmeklētu vēl šādas izrādes, lai būtu tuvāka kultūrai. (Žanete, 11.e)
Izrādes “Puškins ir dzīvs” apmeklējums bija lieliska iespēja uz neilgu brīdi atpūsties no saspringtās mācību nedēļas. Uzvedums ir par Aleksandra Puškina daiļradi no skolēna skatpunkta, kas tiek atklāts savdabīgi humoristiskā, taču arī mazliet nopietnā veidā, kad tika deklamēta dzeja, kuru tomēr gribējās dzirdēt nedaudz vairāk. Aktieri bieži darbojās līdzīgi multiplikācijas varoņiem, tādējādi piešķirot notikumiem komisku pieskaņu. Tādu pašu funkciju veica visiem labi zināmās vecās dziesmas gan krievu, gan angļu valodā, kas ne tikai piešķīra jautrāku noskaņu sižetam, bet arī atbilda darbības vietai un laikam. Iesaku ikvienam noskatīties šo un arī citas “Jorikā” iestudētās izrādes. (Kristīne, 12.d)