Apzinies, vadi, dari, jo tu vari!
Rēzeknes Valsts 1. ģimnāzijā laika posmā no 7.novembra līdz 26.novembrim tika īstenots Sabiedrības integrācijas fonda projekts “Ģimenei draudzīgas vides un sabiedrības veidošana”, un kā pirmo no projekta pasākumu kopuma tika īstenota bērnu izglītošanas programma psihoemocionālās noturības veicināšanai “Apzinies, vadi, dari – tu vari!”.
Projektā piedalījās skolēni no septītajām, astotajām un devītajām kasēm. Sociālās un emocionālās inteliģences centra trenere RV1Ģ sociālā pedagoģe Indra Kolendoviča vadīja nodarbības, tādējādi jau preventīvi atbalstot un sagatavojot bērnus dzīvei mūsdienu mainīgajā pasaulē. Nodarbībās skolēni apguva prasmes, kā pārvarēt grūtības, kā orientēties savu problēmsituāciju risinājumā, kā veidot un stiprināt attieksmi pret sevi un pasauli sev apkārt.
Indra Kolendoviča: “Apzinies, vadi, dari – tu vari!” /ESF+projekts 4.3.6.9#SIF, #saliedetiba/ nodarbībās tēmā par attiecībām runājām, kā saņemt emocionālo atbalstu no draugiem, ģimenes vai skolotājiem. Nodarbībā par prasmēm analizējām problēmsituācijas. Kā bērns tiek gala ar stresu? Kā bērns veido attiecības ar vienaudžiem? Kā bērns mierīgi risina domstarpības, pieņem citu un ar cieņu izturas pret dažādiem viedokļiem un pieredzi? Vai bērns prot uzņemties atbildību? Vai bērns prot kritiski izvērtēt situācijas un pieņemt lēmumus? Vai bērns prot pretoties “spiedienam”? Šīs ir sociālās tēmas par sadarbību, cieņu, kā radīt drošu vidi klasē un kā sadraudzēties. Jau otrajā nodarbībā bērni sāk ļauties plūsmai un aktivitātēm. Sāk uzklausīt viens otru, ka viņu klasē kāds spēlē flautu, kāds lasa grāmatas, kāds sapņo kļūt par žurnālistu. Šādās sarunās viņi sadzird viens otru un sadraudzējas, un saliedējas arvien vairāk un vairāk. Tas arī ir mērķis. “Apzinies, vadi, dari – tu vari!” nodarbības vērtība ir būt par spoguli attiecībām klasē. Mēs parādām to, par ko bērni ikdienā runā. Tu redzi un aizdomājies, un svarīgākais solis ir nonākt līdz rīcībai kaut ko mainīt”.
Skolēni atziņas pēc programmas “Apzinies, vadi, dari – tu vari!”:
“ Es esmu pateicīgs par šo stundu, jo šī stunda palīdzēja man uzzināt dažus cilvēkus un viņu sapņus. Klase paliek draudzīgāka. Sadarbību ar skolotājām Sandru un Indra. Situāciju analizēšanu. Interesantu darbu pāros. Kopā būšanu. Prasmi uzrakstīt sev “Pateicības vēstuli”. Labs noskaņojums. Sirsnīgas sarunas. Labu uzvedību. Domas par nākotnes mainīšanu. Sadarbību un sarunas ar citiem. Spēt saliedēties ar klasi. Kā savaldīt emocijas. Uzzināt par klasesbiedru hobijiem un nākotnes sapņiem. Pratīšu rīkoties stresa situācijās. Būt atklātam. Kontrolēt savas emocijas. Kā uzsākt sarunu. Kā rīkoties dažādās situācijās. Man patika spēlēt dažādas spēles. Pārdomas, kā jūtas cilvēks, kuru klasē atstumj. Kā uz vienu un to pašu notikumu var paskatīties dažādi un palīdzēt iejusties viena kurpēs un otra kurpēs.”
Informāciju sagatavoja Indra Kolendoviča