Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzija sadarbībā ar Rēzeknes valstspilsētas izglītības iestāžu (Rēzeknes valsts poļu ģimnāzijas, Rēzeknes sākumskolas, Rēzeknes 2.vidusskolas, Rēzeknes 5.pamatskolas, Rēzeknes reģionālā datorcentra, Rēzeknes pamatskolas – attīstības centra) pedagogiem un mācību jomu vadītājiem 2022.gada 25.oktobrī plkst. 9.30 aicina uz semināru “Zinām, sadarbojamies, īstenojam”. Semināra norise plānota klātienē Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzijā, Dzirnavu iela 3 A, Rēzekne.
Pasākuma dalībniekiem ir iespēja izvēlēties 4 – 5 darbnīcas/ meistarklases dabaszinātņu, veselības un fiziskās aktivitātes, matemātikas un tehnoloģiju, valodu, sociālās un pilsoniskās, kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību jomās.
Semināra programma
Mācību joma/ jomas | Laiks/ telpa | Tēma | Anotācija | Vadītājs/ vadītāji un pārstāvētā izglītības iestāde |
Dabaszinātņu, veselības un fiziskās aktivitātes | 9.30-10.00 308.kabinets | Kā noteikt elementu oksidēšanās pakāpi (ķīmija) | Darba lapas un mācību stundas piemērs ķīmijas stundā | Maruta Ladusāne, Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzija |
10.05-10.35 303.kabinets | Laboratorijas darbs “Telefonu izšķirtspējas noteikšana”(fizika) | Tēma fizikā ar iespēju praktiskam lietojumam, nosakot gaismas difrakciju | Ilze Maksimova, Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzija | |
10.50-11.20 sporta zāle | Starpdisciplinaritāte sportā (sports un veselība, latviešu valoda, matemātika) | Integrēto mācību periods | Ingūna Zeiļa, Rēzeknes valsts poļu ģimnāzija | |
11.25-11.55 134.kabinets | Fiziskās aktivitātes un dinamiskās pauzes mācību stundās (sports un veselība) | Praktiski izmantojamas aktivitātes stundās izglītojamo saliedēšanai, emocionālās labizjūtas veicināšanai | Lolita Malinovska, Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzija | |
11.55 | Izvērtējums | |||
Matemātikas, tehnoloģiju | 9.30-10.00 223.kabinets | Kā šuj ar šujmašīnu izstrādājumu (dizains un tehnoloģijas) | Mācību materiālu un metodisko risinājumu piedāvājums skolotājam | Velta Dzervinika, Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzija |
10.05-10.35 309.kabinets | Pētīšanas prasmju attīstība matemātikā (matemātika) | Pētīšanas prasmju attīstība matemātikā tēmu apguvē | Jeļena Pikuma, Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzija | |
10.50-11.20 311.kabinets | Ideju radīšanas un radošuma veicināšanas metodes (ikvienā mācību priekšmetā, jomā) | Saprast, kā attīstīt radošai, uzņēmīgai un kritiski domājošai personībai raksturīgas īpašības, ieradumus un veidot jaunus risinājumus rosinošu vidi, ļaujot brīvi, patstāvīgi un radoši domāt | Vēsma Poplavska, Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzija | |
11.25-11.55 313.kabinets | Mākslīga intelekta (AI) elementi | Noskaidrot, kas ir MI, ko ar to var (un nevar) paveikt, kā attīstīsies MI un tas mūs ietekmēs turpmākajos gados, kā uz neironu tīkliem balstītus resursus var izmantot mācīšanas procesā | Andris Meiers, Rēzeknes reģionālais datorcentrs | |
11.55 | Izvērtējums | |||
Valodu | 9.30-10.00 211.kabinets | Simulācijas spēles “Klimatneitrāla pilsēta” izmantošana izglītojamo motivācijas veicināšanai un sociāli emocionālo prasmju attīstībai (vācu valoda) | Simulācijas spēle ir aizraujoša apmācības un mācīšanās metode. Tā sekmē pieredzē balstītu mācīšanos – ilgtspējīgu prasmi, kas vienlaikus sagādā arī prieku. Kā lai novērtē skolēnu sniegumu? Kā sniegt pilnvērtīgu atgriezenisko saiti? | Ginta Lubgāne, Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzija |
10.05-10.35 208.kabinets | Lasīšanas DOMINO (valodas mācību joma) | Praktiski izmantojamas spēles lasīšanas izpratnes attīstībai stundās | Ilga Krievāne un Ingrīda Daugoviča, Rēzeknes 5.pamatskola | |
10.50-11.20 203.kabinets | Jāņa Ezeriņa novele “Kontrabandists”. Teksta analīze valodas un problēmjautājumu aspektā (latviešu valoda un ekonomika) | Teksta analīze, piemēri starpdisciplināras tēmas atklāsmē | Irēna Prikule un Iveta Garjāne, Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzija | |
11.25-11.55 210.kabinets | Līderis vai komanda?(angļu valoda) | Vai līderis nosaka komandas darba rezultātu? Kādi faktori ietekmē darba procesu un iznākumu? Tiks piedāvātas aktivitātes, kas palīdzēs pedagogam atklāt gan līderu, gan komandas potenciālu un motivēt izglītojamos iesaistīties problēmu risināšanā | Olga Supe, Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzija | |
12.00-12.30 203.kabinets | Latviešu valodas integrēšana mazākumtautību skolā (sākumskola) | Miķeļdiena | Daira Ertmane un Sņežana Karziņina, Rēzeknes 2.vidusskola | |
12.30 | Izvērtējums | |||
Sociālā un pilsoniskā | 9.30-10.00 144.kabinets | Mācīšanās stilu iepazīšana | Materiāls, kā skolēni var noskaidrot savu mācīšanās stilu un kādas ir iespējas uzlabot mācību sasniegumus | Elza Pāža, Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzija |
10.05-10.35 132.kabinets | Kā ieinteresēt skolēnus ar īpašām vajadzībām (dabaszinības, sports, sociālā mācību joma, sākumskola) | Sevis un savu sajūtu iepazīšana skolēniem iekļaujošā izglītībā | Dace Kindzule un Ināra Treikale, Rēzeknes pamatskolas – attīstības centrs | |
10.50-11.20 132.kabinets | Sociālpedagoģiskā stunda “Kā aizrit mana diena”(ikvienā mācību jomā, klases stunda) | Ieteikumi skolēniem prasmei plānot savu laiku | Indra Kolendoviča, Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzija | |
11.25-11.55 132.kabinets | Skolēnu labbūtības veicināšana (ikvienā mācību jomā) | Pieredzes stāsts un materiāli par Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzijā notiekošajām aktivitātēm | Sarmīte Arbidāne, Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzija | |
11.55 | Izvērtējums | |||
Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslas | 9.30-10.00 146.kabinets | Sporta un dejas elementu izmantošana mūzikas mācību satura apguvē (mūzika) | Starpdisciplinaritāte un radošums mūzikas stundā | Svetlana Bilinska, Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzija |
10.05-10.35 146.kabinets | Jaunrades loma mācību saturā (vizuālā māksla) | Jaunrades darba izpratne, metodika un vērtēšana | Svetlana Patmalniece, Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzija | |
10.50-11.20 205.kabinets | Skaļās lasīšanas izmantošana teātra mākslas priekšmetā (teātra māksla) | Skaļās lasīšanas metode izmantojama teātra mākslas priekšmetā, lai veicinātu lugas teksta izpratni. Tā ļauj dinamiski iesaistīties stundā ikvienam skolēnam, attīsta sadarbības prasmes, rada prieku, pozitīvu atmosfēru un padara interesantas pat ierastas klasiķu drāmas | Indra Gailīte, Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzija | |
11.25-11.55 209.kabinets | Lasītāja pieredze, literārā gaume (latviešu literatūra) | Materiāls darbam, lai izzinātu, kāda ir lasītāja interese par problēmu risinājumu, esības jautājumiem literārajos darbos, atklāt, kā laikmeta pārmaiņas, protests izteikts mūsdienu mākslinieku (literātu) darbos | Anita Deksne, Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzija | |
11.55 | Izvērtējums |
Informāciju sagatavoja Anita Deksne