Balvas pasniegšana Rīgas pilī

24.augustā Rīgas pils Svētku zālē notika Ata Kronvalda fonda organizēta balvas pasniegšanas ceremonija, kurā tika pasniegta Ceļojošā balva “Lielā pūce” un “Mazā pūce” par ievērojamu ieguldījumu talantīgo skolēnu izglītošanā un skolēnu zinātniskās darbības vadīšanā.

2021./2022. mācību gadā reitingā ģimnāziju grupā augšgalā ir:

1. Rīgas Valsts 1. ģimnāzija

2. Rīgas Valsts 2. ģimnāzija

3. Āgenskalna Valsts ģimnāzija

4. Daugavpils Valsts ģimnāzija

5. Rēzeknes Valsts 1. ģimnāzija

Rīgas Valsts 1. ģimnāzijā 2021./2022. mācību gadā atguva pērn zaudētās līderpozīcijas, šogad atgriežoties 1. vietā. Rīgas Valsts 2. ģimnāzija šogad ierindojas 2. vietā, atkāpjoties no pērn sasniegtās 1. vietas. Āgenskalna Valsts ģimnāzija 2021./2022. mācību gadā ieņem augsto 3. vietu, kas ir kāpums par vienu vietu salīdzinājumā ar 2020./2021. mācību gadu. Daugavpils Valsts ģimnāzija ir pakāpusies par 6 vietām, ieņemot augsto 4. vietu 2021./2022. mācību gada reitingā. Arī Rēzeknes Valsts 1. ģimnāzija ir kāpusi reitingā par 2 vietām, ieņemot 5. vietu.

2021./2022.mācību gadā Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzijas izglītojamie guvuši 7 1.vietas (bioloģijas valsts 44.olimpiādē, latviešu valodas un literatūras valsts 47.olimpiādē, vēstures valsts 28.olimpiādē, filozofijas valsts 8.olimpiādē, krievu valodas valsts 24.olimpiādē, Latvijas skolēnu zinātnisko darbu konferencē), 3 2.vietas (vēstures valsts 28.olimpiādē, ķīmijas valsts 63.olimpiādē, matemātikas valsts 72.olimpiādē, Latvijas skolēnu zinātnisko darbu konferencē ), 3 3.vietas bioloģijas valsts 44.olimpiādē, Latvijas skolēnu zinātnisko darbu konferencē) un 3 Atzinības rakstus (ķīmijas valsts 63.olimpiādē, vācu valodas 52.olimpiādē), kā arī panākumus starptautiskajā bioloģijas olimpiādē (skolnieks Huberts Zimackis, skolotāja Rita Kļaviņa).

 “Pasaulē arvien lielāku nozīmi turpina noteikt tehnoloģijas un mākslīgais intelekts. Ata Kronvalda fonds vienmēr ir uzsvēris un stingri iestājies par talantīgo skolēnu attīstības atbalstu, kas stiprina Latvijas zinātni. Diemžēl pēdējos divus mācību gadus Izglītības un zinātnes ministrijas prioritātes mainījušās par labu vispārējam eksāmenu reitingam un patiesi nozīmīgu reitingu valsts attīstībai veidošanas bremzēšanai. Tomēr sabiedrība katru gadu arvien lielāku uzmanību pievērš Pūces reitingam, lai varētu pamatotāk izvēlēties skolu, savu jauno talantu attīstības ceļu,” saka Ata Kronvalda fonda prezidents Henriks Danusēvičs.

 Ata Kronvalda fonds ir nodibinājums, kura uzdevums ir Latvijas talantīgāko skolēnu apzināšana un viņu izglītības sekmēšana. Fonda darbība aizsākās jau 1988. gadā, un tā dibinātāji bija Izglītības ministrija, Jauno zinātnieku un speciālistu padome, jaunatnes uzņēmums „Kontakts,” kā arī virkne jauno zinātnieku un pedagogu – talantīgo skolēnu vasaras nometnes „Alfa” rīkotāju. 1993. gadā Fonds tika oficiāli reģistrēts un tā prezidents ir Henriks Danusēvičs (Latvijas Tirdzniecības institūta padomes priekšsēdētājs). Ata Kronvalda fonda padomes priekšsēdētāja ir Evija Papule, Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas sekretāre. Fonda padomē ir iekļauti izcili dažādu nozaru pārstāvji, tai skaitā ķīmiķis Jānis Švirksts, biologs  Jānis Liepiņš, ģeogrāfs Uldis Klepers, matemātiķis Andris Ambainis, fiziķis Vjačeslavs Kaščejevs, pedagoģe Iveta Ķestere, muzikoloģe Regīna Gedzjuna, ekonomists Mārtiņš Danusēvičs.

Ata Kronvalda balva piešķirta Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzijas bioloģijas skolotājai Ritai Kļaviņai par izcilu darbu ar talantīgajiem skolēniem, sagatavojot valstspilsētas, valsts un starptautiskajai bioloģijas olimpiādei, valsts skolēnu zinātniskās pētniecības darbu konferencei.

Pateicamies Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzijas skolēniem un pedagogiem par ieguldīto darbu! Olimpiāžu uzdevumi kopumā vērtējami kā starpdisciplināri, izaicinoši un atjautīgi, liekot skolēniem paskatīties uz zinātnēm no cita skatupunkta. Lielākajā daļā olimpiāžu uzdevumu risināšana tika sadalīta vairākās dienās, pārbaudot dalībnieku vērību gan teorētiski, gan pielietojot zināšanas dažādos praktiskos uzdevumos. Lai arī dažas no olimpiādēm norisinājās attālināti, uzdevumu sastādītāji parūpējās par oriģinālu un unikālu uzdevumu izveidi, lai dalībnieki nezaudētu interesi.