Labbūtības ceļakarte Rēzeknes Valsts 1. ģimnāzijā.

Noslēdzies trīs mēnešus ( oktobris – decembris) ilgs Jaunatnes starptautisko programmu aģentūras Atbalsts jauniešu iniciatīvai projekts  “Labbūtības ceļakarte skolā” īstenošana”. Bet skolēnu ieplānotais darbs- vērst uzmanību izglītojamo labbūtībai Rēzeknes Valsts 1. ģimnāzijā- turpināsies.

Pateicoties dalībai Jaunatnes starptautisko programmu aģentūras projektā, Rēzeknes Valsts 1. ģimnāzijā ir viesojušies un ģimnāzistiem vadījuši nodarbības trīs kouči, personības izaugsmes treneri: Uģis Strauss, Ieva Jūhansone un Lauma Žubule. Kopumā šīs nodarbības ir apmeklējuši ~ 70 skolēnu. Ir iegūtas zināšanas un praktiskas iemaņas stresa vadībā, komunikācijā reālā un digitālā vidē, aktualizēta būtiska loma rūpēm par sevi- indivīdu, noritējis personības izaugsmi veicinošs darbs.

Svarīgi, ka jaunieši rūpējas par savas personības pilnveidi ne vien apgūstot vispārējo vidējo izglītību, bet arī mācoties psiholoģiju, jaunas zināšanas un praktiskas metodes pie koučiem. Ģimnāzisti turpinās darbu pie dinamisko paužu jeb “go minūšu” ieviešanas mācību stundu laikā, tādējādi vēršot uzmanību katra skolēna labbūtības nozīmei mācību procesā. Iniciatīvai par dinamiskās pauzes nepieciešamību kādā no mācību stundas daļām ir jāizriet no paša skolēna. Izglītojamie, kas apmeklējuši nodarbības projekta ietvaros, dalīsies ar zināšanām, praktiskām metodēm un aktivitātēm, ko apguvuši šī projekta laikā. Iemācoties pārvarēt stresu pirms pārbaudes darbiem, skolēni iegūs pārliecību, ka paši spēj ietekmēt savu pašsajūtu, tādējādi uzlabojot arī sasniegumus  mācību darbā, svarīgi, ka skolēnu uzmanība tiek vērsta uz emociju atpazīšanu un to vadīšanu. Jāatzīmē, ka šīs prasmes mācīs skolēns skolēnam, tādējādi ieguvēji būs visi skolēni. Ieviešot noteiktus ieradumus savā rutīnā, skolēns stiprinās tikumus un attīstīs savas vērtības.